تاريخ انتشار : ١٢:٢٥ ٧/٣/١٣٩١

آن چه در وب راجع به نشت نشا نوشته‌اند(6) +میراث آلبرتا، حرفه‌ای اما سطحی، عبارت فرار به جای مهاجرت، حتا به جای نشت...+ افتتاح مجلس و نشت نشا!+
جهت سهولت دست‌رسي كاربران، هر بیست مطلب مرتبط در يك صفحه ذخيره خواهند شد. براي ديدن 80 نظر قبلي به لينك‌هاي پايين صفحه مراجعه فرماييد.
=======================================
100
درد فرهنگی: آیا ما به آمریکا می رسیم؟
http://dardefarhangi.blogfa.com/post/10
...-مرداد91
چرا اکثر فارق التحصیل های ما یا بیکارند، یا کارشان ربطی به شغلشان ندارد؟ این مسأله را  آقای امیرخانی در کتاب «نشت نشا» با قلم گیرا و کاملاً دقیق توضیح داده اند و نشان داده اند که مسأله از اینی که ما فکر می کنیم، بسیار عمیق تر است.
=======================================
99
یادداشت های دختری آراسته:293
http://earlyspringmorning.blogfa.com/post/313
سوسن-مرداد91

دارم کتاب نشت نشای رضا امیرخانی رو می‌خونم. به نظرم کلی گویی می‌کنه و یه جاهایی مخاطب

رو می‌پیچونه. ولی با این حال از نوشته هاش خوشم میاد. این دومین کتابیه که ازش می‌خونم.

=======================================
98
شتاب: بالاخره خورشید طلوع می کند
http://shetabkon.blogfa.com/post-40.aspx
ساغر-مرداد91
البته برای بچه های انسانیمون بیش تر متاسفم چون واقعن باید یه جور دیگه به مسئله نگا کنن نمی دونم فک کنم خیلی سطحی اند!البته اکثرشون و البته تقصیری ندارن تقصیر نظام آموزشی ماست تازه یکی شون می گفت که مشکلی تو نظام آموزشی نمیبیه استادا درس میدن و دانشجو ها هم درس یاد می گیرن...و من می خواستم حرف امیرخانی رو بهش بزنم << و این چرخه ی معیوب تکرار می شود دانشجو ها استاد می شوند و دانشجو پرورش می دهند>> و این وسط تولید علمی صورت نمی گیره! =======================================
97
نور پرتال: کار فرهنگی در مساجد
http://noorportal.net/951/1729/5766/54963.aspx
...-تیر91
مرعوب نشدن در برابر مشهورات و محدود نکردن خود به قالب‏ها. چه کسی گفته است شروع دورة مطالعاتی حتماً باید با کتاب‏های شهید مطهری یا فلان شخصیت بزرگ باشد. ما منکر استفاده از آثار ایشان نیستیم و افتخار هم می‏کنیم که کتاب‌های ایشان را مطالعه کنیم، اما آیا امکان ندارد که دوره را با یک کتاب رمان، داستان، مجموعه شعر یا حتی پخش فیلم و مستند آغاز کنیم؟! آیا مشکلی پیش می‏آید؟ پس خودمان را محدود قالب‌ها و ابزارها نکنیم. مثلاً، دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران، شروع دوره مطالعاتی‏شان درباره جنبش نرم‏افزاری و تولید علم را با کتاب «نشت نشاء» آقای امیرخانی شروع کردند و … پس قرار نیست خودمان را در یک قالب و شیوه محدود کنیم.
=======================================
96
ورودی های 90 کارشناسی: تا «هاروارد» راهی نیست!
http://law-tabrizu-90.blogfa.com/post/388
محمد یوسف‌زاده-تیر91
بعدها که کتاب «نشت نشاء» رضا امیرخانی را خواندیم تازه دو ریالی مان افتاد که اگر دنبال چنان استاد و دانشجویی هستیم، باید کجا تورمان را پهن کنیم! که امیرخانی اینطور نوشته بود: «تابستانِ سال 2001 میلادی.بوستون آمریکا.
...

و امیرخانی چقدر خوب فهمیده است که تا علم وارد چرخه زندگی نشود و از فضای خشک و بی صمیمیت محیط های رسمی و دانشگاهی- از نوع ما- خارج نشود، هیچ فایده دنیا و آخرت به حال فرد و حتی جامعه  نخواهد داشت!

و باز خدا وکیلی، بودند اساتید و دانشجویانی هم ولو اندک، که دنبال صمیمیت بودند و فاصله گرفتن از قواعد رسمی دانشگاهی.یکی اش همان استاد لوطی صفت مان که یک روز ورقه های میان ترم را دستمان داد و گفت:«دو ساعت وقت امتحان است.ورقه ها را توی خانه بنویسید و هفته بعد بیاورید!».همه تعجب کردند از این نوع امتحان!

=======================================
95
یادداشت‌های روزانه یک جوان نسل دومی: نشت نشاء!
http://khatiryaddasht.blogfa.com/post-142.aspx
...-تیر91
نشت نشاء كه معادلي است براي عبارت فرار مغزها كه اميرخاني انتخاب نموده است مقاله اي است تحقيقي انتقادي اجتماعي در باب علل مهاجرت نخبگان. نويسنده با به خط كردن ايرادات سيستم آموزشي كشور سعي در شناساندن نواقص امر و ارائه راهكارهايي دارد. سفر و مطالعه سيستم هاي آموزشي در ينگه دنيا امكان مقايسه و روشن نمودن دو سيستم آموزشي را فراهم آورده است. متاسفانه همانگونه كه نويسنده در متن اشاره مي نمايد دانشجو و نخبه فرنگي با پوست و گوشت خود علوم را بصورت بومي در آنجا مي آموزد حال آنكه در اينجا تنها ترجمه نظرات و آراي آنان مطالعه و تدريس مي گردد و هيچگاه دانشجوي ما آنگونه كه آنجا بطور عملي آموزش صورت مي گيرد بهره اي از دروس نمي برد. در آنجا صنايع پيش برنده علوم مي باشند و نيازهاي خود را از دانشگاه و با صرف هزينه برطرف مي سازنند وليكن در اين ور عالم استادانمان غم تعطيلي دانشگاه از باب ايجاد علم نداشته چون آنچه اينجا فراوان است دانشجو و پول يامفت دولت است كه هزينه مي شود.

اميرخاني اشاراتي نيز به نحوه تعامل دانشگاه و ارگانهاي نظامي زده است چون بزرگترين تامين كننده بودجه دانشگاهها در آمريكا وزارت دفاع آنجاست. متاسفانه در مملكت ما اگرپولي نيز از جانب علما بخواهد در زمينه علوم از سهم امام خرج شود تنها در علوم حوزوي و براي حوزويان خرج مي شود.

مقاله مقاله بسيار جالبي است كه نياز به توجه بيشتر از سوي دست اندركاران دارد چون اين مقاله چراغ اول را روشن نموده است .

ايرادات بصورت مشخص نمايش داده شده ليكن دو راهكار ارائه شده كلي بوده و نياز به ارائه راهكارهاي عملي تر و جزيي تر است.

براي اميرخاني آرزوي بهروزي دارم.
=======================================
94
هذیان پاک: تا «هاروارد» راهی نیست!
http://hazyanepaak.blogfa.com/post-64.aspx
مهدی نورمحمدزاده-خرداد91
غرق شدن در کتابها و مصاحبت با رفقای اهل معنا ما را به عالمی دیگر برده بود.عالمی با قواعد و آدابی متفاوت از آنچه می دیدیم و تجربه می کردیم.دنبال چیزهایی بودیم که پیدا نمی کردیم.دنبال استادی می گشتیم که بشود ساعت ها باهاش بحث کرد،دنبال استادی که بشود موقع خداحافظی محکم دست توی دستش کوبید طوری که «شرغ» صدا بدهد و بعد هم یک «یاعلی» گفت تا جلسه بعد.دنبال استادی بودیم که فرهیخته باشد،کسی که صحبت و رفتار و سقف آرزوهایش مشابه یک صافکار و مکانیک نباشد! استادی که اهل کتاب باشد، استادی که بشود یک شب زنگ در خانه اش را زد و گفت:«سلام استاد! برای حل مشکلی به کمکتان نیاز دارم!».گشتیم اما نبود! اگر هم بود به تور ما نخورد!

و از این طرف دنبال دانشجویی بودیم که لااقل به اندازه سیگار و قلیان، دنبال کتاب و دفتر و تاتر و سینما هم باشد،دانشجویی که درس را نه به خاطر نمره و امتحان و مدرک که برای عشق و علاقه خودش بخواند! دانشجویی که محبت و صمیمیت استاد را با لودگی پاسخ ندهد،دانشجویی که تقلب برایش بی معنا باشد و دانشجویی که هر روز به سمت فرهیختگی قدم بردارد و به جای اثر پذیری از سایر اقشار جامعه بر آنها تاثیری مثبت داشته باشد! گشتیم اما نبود،اگر هم بود به تور ما نخورد! بعدها که کتاب «نشت نشاء» رضا امیرخانی را خواندیم تازه دو ریالی مان افتاد که اگر دنبال چنان استاد و دانشجویی هستیم، باید کجا تورمان را پهن کنیم! که امیرخانی اینطور نوشته بود:

«تابستانِ سال 2001 میلادی.بوستون آمریکا. شب بود و در محله هاروارد بودم. جایی با تابلوی دانش گاهِ هاروارد روبرو نشدم، اما کافه هایی دیدم به اسم هاروارد. بوتیک هایی به اسمِ هاروارد. متعجب جلوتر رفتم. ساختملن هایی با معماری فوق العاده قدیمی.
...
و امیرخانی چقدر خوب فهمیده است که تا علم وارد چرخه زندگی نشود و از فضای خشک و بی صمیمیت محیط های رسمی و دانشگاهی- از نوع ما- خارج نشود، هیچ فایده دنیا و آخرت به حال فرد و حتی جامعه  نخواهد داشت!
=======================================
93
حس نهان: بخشی از کتاب نشت نشا
http://hesenahan.persianblog.ir/post/166/
...-خرداد91

 

بخشی از کتاب نشت نشا آقای رضا امیرخانی رو با ای میل دریافت کردم که در ادامه مطلب می گذارم.

بر گرفته از کتاب نشت نشا نوشته رضا امیرخانی
در زمینِ که می‌کاریم؟

ما در زمینِ که می‌کاریم؟ اینیاتسیو سیلونه در رمانِ فونتامارا شخصیتی دارد به نام ((براردو)). این براردو که یک انقلابیِ شاد و سرِ حال است، از ظلمِ فئودال‌ها به تنگ آمده و کم مانده است که سر به بیابان بگذارد و یاغی شود. مثلِ همیشه در چنین موقعیتی فی‌الفور، یکی دو تا ایدئولوگ و مصلح دورش را می‌گیرند و از او می‌خواهند که سعی کند تا کار کند و با کارش مبارزه کند و در عینِ حال این مصلحان با ((دون چیر کوستانتسا)) یکی از فئودال‌های خوش‌قلب گفت‌مان می‌کنند تا او هم راضی می‌شود که یک تکه زمین به براردو بدهد.

=======================================

92
ارزیابی شتابزده: میراث آلبرتا
http://solsnevis.blogfa.com/post-145.aspx
محمد رضا اسلامی-خرداد91
مستند میراث آلبرتا اثری حرفه ای ، خوش ساخت و در عین حال سطحی در باب پدیده فرار مغزها از جامعه ماست . فرار مغزها عنوانی است که در این مستند از آن استفاده می شود ؛ واژه ای که بیان بهتر آن می تواند "مهاجرت نخبگان" باشد . مهاجرت بجای فرار و نخبه بجای مغز . واژه ای که بیان دیگری از آن را امیرخانی تحت عنوان "نشت نشا" بکار برد ؛ نشت بجای فرار ، چرا که "فرار" پدیده ای ناگهانی است و نشت روندی تدریجی ، آرام و بی صدا . نشا بجای نخبه ، چرا که "آنکه می رود" همچون نهال یا نشاءی است که «آماده درخت شدن» و ثمر دادن است اما در خاک دیگری به ثمر می نشیند .
=======================================
91
خبرآنلاین:حاشیه‌های مراسم افتتاحیه مجلس نهم / از ورود همزمان هاشمی و احمدی‌نژاد تا گروه ارکستر در صحن مجلس
http://khabaronline.ir/detail/216360/politics/parliament
محمود عزیزی-خرداد91

تا به درب شرقی بهارستان برسم بخشی از نشت نشاء رضا امیر‌خانی را می‌خوانم که در کتابش از معماری بهارستان جدید کلی انتقاد کرده و در وصف مسجد امام اصفهان نوشته است.
حدود ساعت 7 صبح در ورودی درب شرقی مجلس بچه‌های پخش مستقیم تلویزیون در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستند؛ صحبت‌ها درباره صبحانه و رای آوردن علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس نهم است.

=======================================
90
رویکرد: از مبدا شریف تا مقصد شرف
http://rooikard.ir/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA132-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87_%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C_%D8%A8%D8%B1_%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF_%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AB_%D8%A2%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%A7_%D8%A7%D8%B2_%D9%85%D8%A8%D8%AF%D8%A7_%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81_%D8%AA%D8%A7_%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF_%D8%B4%D8%B1%D9%81

مهدی نوروزخانی-اردیبهشت91

اول تاریخچه، شرح فعالیت‌ها و وظایف سمپاد (سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان) است که مهاجرت علمی مستقیم به عملکرد آن‌ها برمی‌گردد و حتماً باید پرداختی کامل به آن شود.

دوّم هم که بسیار ضروری است و باید پای رضا امیرخانی را هم به قضیه کشید! به این دلیل که امیرخانی یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب، مقاله‌ها را در زمینة مهاجرت علمی ارائه و منتشر کرده است به نام کتاب نشت نشاء که از خط به خط این کتاب بوی طرح و برنامه داشتن برای حل این مشکل و معضل به مشام می‌دهد.

حداقل اگر امیرخانی به خاطر اخلاق خاصش وارد گود نمی‌شود؛ کتابش و برخی بخش‌های انتقادی (همان برکت دار قبلی) را می‌توان در قسمت دوّم به کار گرفت.


=======================================
89
باد صبا: در زمین که می کاریم؟
http://siavashbrn.persianblog.ir/post/221
سیاوش-اردیبهشت91
ما در زمینِ که می‌کاریم؟ اینیاتسیو سیلونه در رمانِ فونتامارا شخصیتی دارد به نام ((براردو)). این براردو که یک انقلابیِ شاد و سرِ حال است، از ظلمِ فئودال‌ها به تنگ آمده و کم مانده است که سر به بیابان بگذارد و یاغی شود. مثلِ همیشه در چنین موقعیتی فی‌الفور، یکی دو تا ایدئولوگ و مصلح دورش را می‌گیرند و از او می‌خواهند که سعی کند تا کار کند و با کارش مبارزه کند و در عینِ حال این مصلحان با ((دون چیر کوستانتسا))  یکی از فئودال‌های خوش‌قلب گفت‌مان می‌کنند تا او هم راضی می‌شود که یک تکه زمین به براردو بدهد.
=======================================
88
میرزا قلمدون: این بی نتی هم شده مایه دلتنگی.داستان این که...
http://mirzaghalamdoon.blogfa.com/post-143.aspx
...-فروردین91
حامد یک کتاب بهم داد از امیر خانی...اسمش نشت نشا بود.درباره وضعیت فرار مغزها بود در حدود دهه گذشته...بد نبود...قشنگ نوشته بود.نیشه و کنایه هایش قشنگ تر...اما دو فصل اخرش چنگی به دل نمیزد...

از امیرخانی زیاد شنیده ام .بدم نمی اید چند وقتی زمان بگذارم روی کتابهایش نگاهی بیاندازم ببینم این امیر خانی امیرخانی که میگویند کیست و چه مینویسد...

شاید کتاب بعدیش داستان سیستان باشد یا ان کتابی که درباره وضعیت نفت در ایران نوشته بود و اسمش را الان یادم رفته است...
=======================================
87
سمپادیا:قهقهه داروین!
http://www.sampadia.com/blog/5834.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+sampadia%2Fblog+%28%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87+%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA+%D8%B3%D9%85%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%29
ivan-فروردین91
خیالشونم راحته راحته….کاشتن و رفتن…تا موقعه که سیستم آموزش و پرورش که اونا برامون چیدن همینه همین جور هممون قربانی هستیمو میشیم.زور فکر کردنم نداریمو یه دعوا خونوادگی رو نمی تونیم تحلیل کنیم عوضش کوهی از کتابو فرمولو از بر میکنیمو که نخبه بشیمو تا فرار مغزها بکنیم حالا امیرخانی صدتا نشت نشا هم بنویسه اینا ظاهروشو مدرررن میکنن و تخته دیجیتالی می یارن. ذهن رو از پونزده سالگی تک بعدی می کنیم. اقا ریاضی بلده زیست نمی دونه انتظار داریم انبوهی از مسایل با بیس انسان شناسی زیستی رو که  اطرافمون رو پر کرده رو  بفهمه…
=======================================
86
آزادنگار: آقای ضرغامی نخواند!
http://fa.azadnegar.com/shokaranebidari/news/63501.html
شوکران بیداری-فروردین90
...صدا و سیما جای این مجری هاست. آفرین به آقایان مدیــــــــر! فرشید منافی رو زیاد تحویل نگرفتن رفت رادیو فردا،‌خوبه این ها هم برن؟! بعد آقای امیرخانی بیان “نشت نشا” بنویسن!!!...
=======================================
85
پرواز کن زمینی: به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
http://midja.blogfa.com/post-94.aspx
میدجا-اسفند90
...کمی فکر می کنم.جوان نسبتا ممتاز این مملکت که همه ی عمرش را گذاشته تا یکی ازتخت های همین خوابگاه دولتی نصیبش شود وقتی کلاس درسش کنسل می شود به این می اندیشد:"اگر نخواهم بخوابم باید بخواهم چه کنم؟"

این موضوع آن قدر برایم کلیشه شده که دیگر اشکم در نمی آید!

پ.ن.1.درود بر این راحتی و فراغت خاطری که برای جوانانت مهیا کردی , آموزش عالی لعنتی!

پ.ن.11."می بینی چیزهایی را آموخته ای که در هیچ جای این مملکت کاربرد ندارد .4سال یا 6 سال یا 8 سال زندگی دانشجویی فقط تو را از زنده گی واقعی دور کرده است.همین. تازه نه فقط به اندازه ی همین مدتی که وقت صرف کرده ای که پاره ای اوقات به قاعده ی یک عمر از زنده گی پرت می افتی!چرا؟برای اینکه دانش گاه دست گاه فکری تو را قرم قات کرده است...دانش گاه ما از زنده گی مردم کشورش فاصله گرفته است...نشت نشا یک امر طبیعی است.یعنی اگر دانش جوی مهندسی بعد از پایان تحصیل به این نتیجه نرسد که بایستی برای زنده گی علمی به خارج از کشور برود یک تصمیم غیرعقلانی گرفته است..."

کتاب نشت نشا-نوشته ی رضا امیرخانی
=======================================
84
خبرگزاری دانشجو: فرار مغزها نوشته‌ای از جنس دغدغه‌های رهبری
http://snn.ir/news-13901208084.aspx
..-اسفند90
نمی‌خواهم الکی همیشه همه چیز را به هم ربط بدهم؛ اما در حین خواندن مجدد و چندباره کتاب برای یاد آوری بعضی از مطالب، دیدم چقدر بعضی از بخش‌های کتاب تفسیر و شکافتن حرف‌های آقاست.

 

گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ بعضی از حرف ها نیاز به تحلیل دارند. تحلیل های گوناگون از زاویه دید های متفاوت.
 
زاویه دید و به تبع آن قلم رضا امیرخانی متفاوت است. از منظری به حوادث و اتفاقات نگاه می کند که متفاوت است (و البته تفاوت الزاما به معنای خوب و مثبت آن نیست). حتی گاه متنش لحن طنز به خود می گیرد، ولی واقعا دارد حرف های جدی ای می زند. حرف هایی قابل تامل و کنکاش.
 
کتابی که می خواهم معرفی کنم و به شدت شما را توصیه کنم به خواندنش، «نشت نشا» ست نوشته رضا امیرخانی؛ که به سبک و سیاق مخصوص به خودش، پدیده فرار مغزها را تحلیل و بررسی کرده است. نمی خواهم الکی همیشه همه چیز را به هم ربط بدهم اما در حین خواندن مجدد و چندباره کتاب برای یاد آوری بعضی از مطالب، دیدم چقدر بعضی از بخش های کتاب تفسیر و شکافتن حرف های آقاست. علی الخصوص بخش هایی که درباره علوم انسانی، بومی کردن علوم و ... نگاشته شده است.
 
امیر خانی از زاویه ای متفاوت به این مبحث و بسیاری از مباحث در حوزه های مختلف دانشگاهی و آکادمیک پرداخته است و با توجه به سفرهایی که به آمریکا داشته است، گاه مقایسه هایی نیز در این باب کرده، که فهم مطالب را آسان تر می کند.
 
با تحلیل ها و چیدن روابط علی و معلولیِ امیرخانی، برخی از ریشه های عزیمت دانشجویان نخبه به خارج از کشور، یا در اصطلاح، فرار مغز ها بررسی شده است و از آنجا که ریشه یابی یک مسئله، حل آن مسئله را راحت تر می کند و این پدیده نیز پدیده ای مهم و قابل تامل است و یافتن ریشه های آن مهم، توصیه می کنم این علل را از زبان امیرخانی هم بخوانید و بدانید.
 
شیوه نگارش کتاب خواندنی و دوست داشتنی است، وقتی شروع کنید به خواندن به سختی می توانید کتاب را زمین بگذارید. طنز ظریف و خوشایندی که گاه در نوشته های امیرخانی وجود دارد، در این کتاب هم مشاهده می شود.
 
من، طبیعتا تمامی نوشته های کتاب را رد یا تایید نمی کنم؛ من صرفا یک خواننده ام که از طرفی قلم و نثر رضا امیرخانی را می پسندم و از طرف دیگر هم بسیار مایلم به اتفاقات و وقایع، از زوایای دیگری نگاه کنم و در نتیجه شما را هم به خواندن این کتاب به شدت توصیه می کنم؛ شمایی که احتمالا یا جوانید و غیر دانشجو و یا جوانِ دانشجو.

=======================================
83
anti satanism: برای هر کس که شوق تحصیل در خارج را دارد
http://masafgroup.mihanblog.com/post/133
...-بهمن90
به قول آقای رضا امیرخانی : «اگر کسی در غرب بزید و نان غرب را بخورد و مالیات بدهد به تمدن غرب و چرخ تمدن غرب را بچرخاند و دم بزند از اسلام ... نفرت انگیز خواهد بود»
=======================================
82
سهم کوچیکم از دنیا: گفتنی‌ها کم نیست
88821.persianblog.ir/post/85/
بی‌نشون-آذر90
» این روزها "نشت نشا" می خوانم از رضا امیرخانی و در کنارش "بدون لهجه خندبدن" از فیروزه جزایری دوما . تعادل خوبی برقرار می شود ... یکی ذهنت را درگیر می کند و دیگری دستت را می گیرد برای یک پیاده روی آرام ...
=======================================
81
نهاد نمایندگی دانشگاه علم و صنعت: معرفی کتاب نشت نشا
...-دی90
امیرخانی در این کتاب به مسئله فرار مغزها و علم در ایران می پردازد. با استدلال هایی که در کتاب می آورد، اصولا فرار مغزها را نفی می کند و می گوید الزاما افرادی که می روند مغز نیستند!
مسئله نشت نشا را ارتباط می دهد به علوم بیخودی که در دانشگاه ها تدریس می شود و...

علاوه بر تمام نقدهایی که در این باره به دانشگاه، کشور، المپیاد و... وارد می کند در فصل آخر صحبت از علم غربی می کند که جیره خوار غرب است و....
قسمت هایی از کتاب:
"نمونه‌هایی از نگاه رایج خرد غیر مساله‌ای به پدیده‌های نشت نشا "
از میان شش نفر تیم المیپاد ریاضی، پنج نفرشان در کلاس ما بودند..
پس می‌توانیم بگوییم مساله‌ای نشت نشا (فرار مغزها)، با المپیادی‌ها ارتباط وثیقی دارد. البته از آنجایی که این بچه‌ها در دبیرستان علامه حلی تهران، وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درس می‌خواندند، می‌توانیم بگوییم فرار مغزها با سازمان ملی الخ ارتباط وثیقی دارد. از طرف دیگر همه‌ این بچه‌ها بدون کنکور وارد دانشگاه شدند و همه‌گی دانش‌گاه صنعتی شریف را برای ادامه‌ تحصیل انتخاب کردند، پس می‌توانیم بگوییم فرار مغزها با صنعتی شریف ارتباط وثیقی دارد... همه‌ مقالات و شبه مقالاتی که در مورد مساله‌ فرار مغزها نگاشته شده است، پیرامون یکی از این سه محدوده نگاشته شده است...

در همين رابطه :
. آن چه در وب راجع به نشت نشا نوشته‌اند(1)
. آن چه در وب راجع به نشت نشا نوشته‌اند(2)
. آن چه در وب راجع به نشت نشا نوشته‌اند(3)
. آن چه در وب راجع به نشت نشا نوشته‌اند(4)
. آن چه در وب راجع به نشت نشا نوشته‌اند(5) +وادادگی پنهان امیرخانی غرب‌زده در توصیف هاروارد+تقه پلیس امریکا هم در آمد+

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١٠٨٤٠
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.