بيوتن:

مطالب مرتبط با اين کتاب:
بيوتن: ( ٢٢:٥٤ ٢٧/١٠/١٣٨٧ )
آن چه در وب راجع به بيوتن نوشته‌اند (12)
لينك مطالبي كه راجع به بيوتن در سايت‌ها و وبلاگ‌ها نوشته شده است.

بيوتن: ( ١٥:١٢ ٢٣/١٠/١٣٨٧ )
بيوتن؛ نقطه‌ي رهايي ادبيات جنگ
رزمنده‌ای که هشت سال جنگ را در شخصیت خود نهفته‌دارد ، برای نشان دادن سابقه‌ی جنگی‌اش نیازی به ابراز صریح آن‌چه‌رفته نیست . از این منظر بیوتن مستقل ازآن اسناد خانه‌های پروپیمان است و عناصر داستانی را در متن اجتماع – و این‌جا رابطه با جهان دیگر ، مهاجرت – جستجو می‌کند . در واقع شخصیت رزمنده با همان گذشته‌ی مالوف اگرچه درگیر شهادت و در عین‌حال دگردیسی و پس‌گردی معیار دربازماندگان و میراث‌خواران جنگ است اما پذیرفته‌است که اگر قراراست جنگی وجود داشته‌باشد ، این جنگ خیلی خیلی صورتی انسانی دارد ؛ جنگ بر سر  موجودیت انسان و عشق انسانی .

بيوتن: ( ١٨:٤٤ ٧/١٠/١٣٨٧ )
ارمياي ارميا و ارمياي بيوتن
ین یادداشت نقدی است نکته وار بر کتاب بیوتن، اگر خواننده کتاب های رضا امیرخانی بوده اید، می دانید که "بیوتن" آخرین کتاب این نویسنده است. طبق سیری منطقی انتظار می رود، کتاب "من او" قوی تر از کتاب "ارمیا" باشد که همین گونه هست و در ادامه بیوتن قوی تر از هر دوی این ها، ولی متأسفانه اینگونه نیست.

بيوتن: ( ١٤:٨ ٣٠/٨/١٣٨٧ )
آن چه در وب راجع به بيوتن نوشته‌اند (11)
لينك مطالبي كه راجع به بيوتن در سايت‌ها و وبلاگ‌ها نوشته شده است.

بيوتن: ( ١٣:٦ ٤/٨/١٣٨٧ )
بيوتن: معرفي يك رمان پست‌مدرن!
یوتن از جمله رمان های ساختار شکنانه سال های اخیر و از معدود رمان های جدید پارسی است که کپیه برداری زمان های مشابه دیگر به نظر نمی رسد. داستان بیوتن در همین سالها اتفاق می افتد و این برای رمان نویسی ایرانی که همیشه یکی دو دهه از فضای کنونی جامعه عقب است یک رویداد فرخنده به شمار می رود.

بيوتن: نكاتي چند در باب "بيوتن" ( ١٦:٤٥ ٥/٧/١٣٨٧ )
از كرخه تا راين!
:«بیوتن» که درآمد، خیلی به خط سیاست خواندند و به چوب سیاست راندند. از لوطی‌گری‌های ارشاد گفتند و اینکه «بیوتن» نمی‌فروشد. گفتند مجانی پخش می‌کنند. گفتند به پول دولت، چاپ پشت چاپ، می‌زنند. گفتند به خرج دولت، دخل دارد. گفتند فلانی این کاره نیست. حرف پشت حرف. فقط گفتند. عزیز! رمان را خوانده‌ای؟!

بيوتن: ويرايش نهايي: تا تاريخ سي‌م آبان ( ١٤:٣٩ ٢٢/٦/١٣٨٧ )
آن چه در وب راجع به بيوتن نوشته‌اند (1-10)
لينك مطالبي كه راجع به بيوتن در سايت‌ها و وبلاگ‌ها نوشته شده است.  (قسمت اول تا دهم)


بيوتن: ( ١٨:٢٠ ١٨/٦/١٣٨٧ )
مهاجر "بيوتن"
«بیوتن» یکی از آثار خوب در حوزه ادبیات آخرالزمانی است؛ ادبیاتی که بیش از آنکه راجع به «موعود» صحبت کند، به توصیف وضع «موجود» پرداخته و اینگونه نیاز غیرقابل کتمان ما به موعود را به تصویر می کشد

بيوتن: متن كامل مصاحبه‌ي زهير توكلي(قسمت دوم): ( ١٠:٢٨ ١٣/٦/١٣٨٧ )
ارمیای نبی: دوران اسارت فرا می‌رسد!
دینی که من فهمیده‌ام، دینی است که از هیأت و مراسم آن گرفته‌ام نه از رساله و مناسک. دینی که از هیأت امام‌حسین فهمیده‌ام، با ثبوت «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» معنی می‌شود نه با اثباتِ توحید و عدل و معاد...

بيوتن: متن كامل مصاحبه‌ي زهير توكلي(قسمت اول): ( ١٤:١٠ ١٠/٦/١٣٨٧ )
بگذاريد راحت بميرم!
ارمیا دنبال رستگاری در آمریکا نبوده است. رفته است به جایی که درست و حسابی کلکش کنده شود. اینجا در ایران، ارمیا آرام آرام و در یک حرکت تدریجی به سمت آن بن‌بست می‌رفت اما حالا بنه کن کرده است و رفته است به جایی که ته آن بن بست باشد، خودش را زودتر به آن بن‌بست رسانده است

بيوتن: گزارشي از جلسه‌ي نقد در فرهنگ‌سراي اخلاق ( ١٩:٤٥ ٧/٦/١٣٨٧ )
بيوتن‌شناسي
با تشكر از زحمتِ جناب محمدحسين جمشيدي در انتقال مطالب جلسه، بايستي متذكر شد كه صحبت جناب زهير توكلي گوشه‌اي است از نقدِ تطبيقي ايشان كه ان‌شاءالله به زودي به رشته‌ي تحرير درخواهد آمد.

بيوتن: ( ١٣:٥ ٢٩/٥/١٣٨٧ )
تراژدي مرگ اخلاق در پايتخت سرمايه‌داري
نوشته‌اي از جناب آرش فهيم، در روزنامه‌ي جوان. يك معرفي از رمان بيوتن...

بيوتن: ( ١٠:٥ ٢٨/٥/١٣٨٧ )
با ارمياي اميرخاني در امريكا
مصاحبه‌ي بسيار مفصلي با زهير توكلي انجام داده‌ام. اين مصاحبه پاياني است بر مصاحبه‌هاي بيوتن. يعني همه‌ي حرف‌ها در آن زده شده است. حقيقت آن است كه سوال‌هاي عميق و دقيق زهير به‌تر از جواب‌هاي خسته‌كننده‌ي من بود، خاصه نشانه‌شناسيِ او در مورد رابطه‌ي ابوت و بنوت. خشي از اين مصاحبه‌ي بلند به انتخاب دوست گرامي‌مان محمدياسر هدايتي در روزنامه‌ي هم‌شهري منتشر شده است. فعلا همين مقدار يعني خمس مصاحبه تقديم حضور مي‌گردد. تا اگر زهير در جاي ديگري اصل آن را منتشر كرد، با اجازه‌اش، باقي را نيز در سايت بياوريم.

بيوتن: نگاهي به رمان بيوتن ( ٢٠:٤٣ ٢٧/٤/١٣٨٧ )
كلمات تلخ
آرش شفاعي را كه در جام جم مي‌شناسيم، معرفي و نقد نوشته است روي بيوتن در روزنامه‌ي قدس...

بيوتن: نقدي نوشته‌‌ي آقاي داداشي در خبرگزاري ايبنا ( ١٧:٥٣ ١٩/٤/١٣٨٧ )
ديگر آسمان را نخواهي ديد
نقدي در خبرگزاري كتاب ايران، ايبنا.

بيوتن: ميزگرد نقد بيوتن در جام جم ( ١٧:٤٧ ١٩/٤/١٣٨٧ )
روايت انسان آخرالزماني
آقايان ابراهيم زاهدي مطلق و آرش شفاعي براي بررسي بيوتن نشستي برگزار كردند با حضور آقايان محسن مومني داستان نويس و مسوول مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري، محمد حمزه‌زاده داستان نويس و مديرعامل انتشارات سوره مهر، محمود جوانبخت داستان نويس و دبير سرويس رسانه روزنامه «جام‌جم»، محمدرضا بايرامي‌داستان‌نويس و منتقد و خسرو باباخاني داستان‌نويس و منتقد...

بيوتن: درباره "بيوتن" تازه‌ترين رمان اميرخاني، در اعتماد ملي ( ٨:١٠ ١١/٤/١٣٨٧ )
ناسازگار و معترض، اما خشونت‌گريز
بيوتن در نگاه اول، يك رمان ايراني به تبعيت از تعابيري چون نمايش ايراني، سينماي ايراني و موسيقي ايراني است؛ رمان ايراني يا به تعبيري ملي كه در جاهايي به امر ديگري نيز موصوف مي‌شود و آن صفت <انقلا‌بي> است... ماه‌زاده، دبير سرويسِ فرهنگي خبرگزاري مهر متن حاضر را در تاريخ دهم تير 87 در روزنامه‌ي اعتماد ملي منتشر كرده است.

بيوتن: گزارش جلسه‌ي نقد بيوتن در شهر كتاب زرتشت به نقل از حيات، مهر، لوح، فارس و... ( ٨:٢١ ٧/٤/١٣٨٧ )
چنين گفتند در زرتشت!
"في بيوت من زجاج" آيه‌ي قراني نيست، در ثاني "اميدوارم از خواندن اين رمان..." نيز از جنس ذوقيات خبرنگار محترم است!

بيوتن: ( ١٨:٥٢ ٣/٤/١٣٨٧ )
ما بي‌وطن شديم خواهر!
اگر به رضا امیر خانی از این منظر نگاه کنیم، می بینیم که خلاف روال طبیعی ما، سعی کرده نویسنده ای حرفه ای باشد. تعداد کتابهایش، تعداد صفحاتی را که به چاپ رسانده و سنش این را بهتر نشان می دهد.

بيوتن: ( ١٨:٣٤ ٣٠/٣/١٣٨٧ )
بيوتن: داستان پايان انسان ديروز!
رمان «بي وتن» اميرخاني رامي توان به لحاظ هنري وادبي يک اثر ناب دانست. اثري که با استفاده ازهمه ظرفيت هاي داستاني ازجمله شخصيت پردازي، فضاسازي، ديالوگ، نثرداستان و...

بيوتن: درباره بيوتن: ( ١٤:٢ ٢٧/٣/١٣٨٧ )
تولد يك نويسنده‌ي صاحب‌سبك
درباره بيوتن زياد مي‌شود صحبت كرد، از طنز منحصر به فرد آن، از بازي‌هاي كلامي زيبايش از... و من البته قصد نقد اين اثر رانداشتم در اين مقال فقط مي‌خواستم به عنوان يك نويسنده، نظرم را درباره آخرين كار دندان گيري كه خوانده ام بگويم وگرنه منقدان و نكته سنجان زياد مي‌توانند درباره اين اثر صحبت كنند و بنويسند، چرا كه ‌ با تعبيري بدجنسانه  بيوتن مثل فيلم‌هاي جشنواره‌اي است كه در آن براي منتقدان  مثل لژ نشين‌ها سهم و جايگاه ويژه‌اي در نظر گرفته شده است كه از دريافتش خوشحال مي‌شوند...

بيوتن: ( ١٩:٢ ٢٣/٣/١٣٨٧ )
این چند تن در مصاف با یک بیوتن!
آنچه در ادامه خواهید خواند نظرات جمعی از اهالی ادبیات است؛ درباره‌ی تازه‌ترین اثر رضا اميرخاني. البته از سر کم‌حوصلگی مخاطب وب، از لیست بلند كتاب‌نيوز تنها 10 نفر انتخاب شدند.

بيوتن: نقدي جدي بر رمان بيوتن: ( ٨:٣٩ ١٥/٣/١٣٨٧ )
ارميا و آرميتا!
«آرمیتا» قرابت بسیاری «ارمیا» دارد . انگار یک جوری مونث شده ارمیا ست ! ...و اتفاقا همین طور هم هست . «آرمیتا» تجسم آنیمای «ارمیا» ست . در تعریف آنیما آمده است که...

بيوتن: ويرايشِ دوم، تا تاريخ بيست و چهارم خردادماه: ( ٩:٦ ١٤/٣/١٣٨٧ )
آن چه در وب راجع به بيوتن نوشته‌اند!
لينك مطالبي كه راجع به بيوتن در سايت‌ها و وبلاگ‌ها نوشته شده است!

بيوتن: نشست نقد و بررسي «بيوتن» - تازه‌ترين رمان منتشرشده‌ي رضا اميرخاني ( ٨:٢٦ ١٢/٣/١٣٨٧ )
وظيفه‌ي رمان امروز، طرح سؤال است؛ نه جواب
در «من او» كاشي‌هاي ديوار هم عاشق يكديگرند؛ اما در «بيوتن» هيچ دوگانه‌اي با هم خوب نيستند و همه با هم لج‌اند. اين رمان بر مبناي نفرت است. در كاري كه فضايش فضاي نفرت است، همه‌چيز بايد با هم بد باشند؛ پس مصطفي را نمي‌توانستم در اين‌ كار بياورم.

بيوتن: ( ٢٠:٢٢ ١١/٣/١٣٨٧ )
بيوتن بودن

قبلاً بگويم كه اين نوشته قرار نيست درباره‌ي «بيوتن» باشد. نه نقدی بر آن و جانبداری‌ای از آن. شايد بيش‌تر به بهانه‌ي ‏‏«بيوتن» باشد و درباره‌ی بی‌وتن‌ها.‏فرق مهم اميرخاني با نويسندگانِ هم‌نسلش در دغدغه‌ي عجيبي است كه براي امروزي كردن آموزه‌هاي ديني دارد. او ‏پيام‌برِ دينِ جديدي است كه به شدت شبيهِ اسلامِ شيعه است و براي بخشي از ايراني‌هاي حزب‌اللهي دلپذير...


بيوتن: وبلاگ شخصي: ( ١٩:١٥ ١١/٣/١٣٨٧ )
به بهانه انتشار بیوتن امیرخانی/ بیوطن حتی در خانه خودش هم نمازش شکسته است
دست نگه دارید ، اگر می خواهید "بیوتن" آخرین رمان رضا امیرخانی - که همین الان در نشر علم واقع در راهروی پانزدهم غرفه ناشران عمومی نمایشگاه کتاب موجود است- را بخوانید، این یادداشت تا تا اتمام کار خواندن آن نخوانید بهتر است ، البته بگم که من حق ورود به پرای وسی شما را ندارم و خودتان مختارید.

نخستين صفحه صفحه قبلي
 رديفهاي 91 تا 118 از کل 118 رديف
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

 
بازديد کننده اين صفحه: ٨٤٥٠
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.