تاريخ انتشار : ١٤:٢٩ ٢٢/٥/١٣٩٢

تدتاک صنعتی‌شریف6#-رضاامیرخانی در تاریخ پنج‌شنبه 7 شهریور مطابق با 29 آگوست در تد شریف سخن‌رانی خواهد داشت+خبرآنلاین و نوشته‌ای از مهندس محمود کریمی درباره‌ی این 18 سخن‌ران متفاوت!
 http://tedxsharifuniversity.com/fa/speakers


 خبرآنلاین
http://www.khabaronline.ir/detail/309912/weblog/karimi

این 18 سخنران تا این حد متفاوت چه وجه مشترکی دارند؟

وبلاگ > کریمی، محمود - از شوالیه موسیقی تا عادل عاشق فوتبال، از مرد طبیعت تا مدیرعامل بانک و از رییس سابق دانشگاه تا وزیر پیشین امور خارجه، همه در کنار نویسنده و بازیگر و مدیر خوش‌نام صنعت،‌ پنج‌شنبه 7 شهریور برای حاضران در کنفرانس تداکس شریف سخنرانی خواهد کرد.
دکتر سهراب‌پور، آیدین آغداشلو، عادل فردوسی‌پور، رضا امیرخانی، محمدعلی اینانلو، دکتر مجید قاسمی، استاد شهرام ناظری، دکتر علینقی مشایخی، شمس لنگرودی، مهندس احمد قلعه‌بانی، رضا کیانیان و ...
این افراد را کنار هم به عنوان سخنران‌های یک کنفرانس فرض کنید و بعد حدس بزنید ماجرا چیست؟
 

دکتر سهراب‌پور، آیدین آغداشلو، عادل فردوسی‌پور، رضا امیرخانی، محمدعلی اینانلو، دکتر مجید قاسمی، استاد شهرام ناظری، دکتر علینقی مشایخی، شمس لنگرودی، مهندس احمد قلعه‌بانی، رضا کیانیان و ... این افراد را کنار هم به عنوان سخنران‌های یک کنفرانس فرض کنید و بعد حدس بزنید ماجرا چیست؟

چند جوان، از تد اکس مجوز گرفته‌اند تا دومین تجربه ایرانی تداکس را به عنوان یک رخداد مستقل از تد، پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 در تالار جابرابن حیان دانشگاه صنعتی شریف رقم برگزار کنند. اولین تجربه با عنوان تداکس تهران، سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و ویدئوهای آن در محیط وب قابل تماشا است. فناوری، سرگرمی و طراحی سه واژه‌ای که با کنار هم نشستن‌شان رخداد خوش‌نامی با نام TED را در دنیا مهم کرده‌اند. ماجرای شروع شده از یک کنفرانس چهار روزه در کالیفرنیا بعد از 25 سال به ایران ما هم رسید. هم‌چنان هم بهانه اصلی یکی است: حمایت از نوآوری‌ها و ایده‌های مؤثر. البته به گمان من ماجرای پر اشکال بسیاری از ما و به ویژه فرهیختگان‌مان در «ارایه» محتوا (واژه‌ای بهتر برای Presentation نیافتم) در نشست‌هایی مانند تد، به ورزیدگی و ساده‌گویی و ماندگار آن چه در مغزمان می‌گذرد منجر می‌شود. برای شنیدن صحبت‌های این 18 سخنران متنوع و هر یک در جایگاه خود جذاب و دارای کارنامه پرسش‌برانگیز، باید منتظر پنج‌شنبه 7 شهریور باشیم و اگر برای ثبت نام و حضور در این کنفرانس، صندلی خالی به ما نرسید انتظارمان تا آماده شدن ویدئوها و بارگذاری آن‌ها روی وب ادامه می‌یابد. جالب است ببینیم واکنش‌های دیگر مردمان تد بین دنیا به سخنرانی ایرانی‌های تداکس که آن را با زیرنویس انگلیسی تماشا خواهند کرد چیست. اطلاعات بیشتر درباره تداکس شریف را این‌جا می‌شود یافت: www.tedxsharifuniversity.com

هم‌نشینی صاحبان اندیشه و تجربه از خانواده هفت هنر در کنار مدیران و دانشگاهیان جزو تجربه‌های کم‌تر رخ داده در کشور ما است. کاش برگزارکنندگان این رخداد عنوان سخنرانی‌ها و زمینه صحبت‌های این 18 مهمان را نیز اعلام می‌کردند. آیا می‌توان از حالا حدس زد جذاب‌ترین و پرمغزترین سخنرانی را چه کسی انجام می‌دهد؟
================================================
3
سایت دکتر شیری: گزارشی سریع از آنچه به اسم TEDX در دانشگاه شریف برگزار شد
http://doctorshiri.com/fa/content/11702/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%85-tedx-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B4/#1711;زارشی-سریع-از-آنچه-به-اسم-tedx-در-دانشگاه-ش/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=%25da%25af%25d8%25b2%25d8%25a7%25d8%25b1%25d8%25b4%25db%258c-%25d8%25b3%25d8%25b1%25db%258c%25d8%25b9-%25d8%25a7%25d8%25b2-%25d8%25a2%25d9%2586%25da%2586%25d9%2587-%25d8%25a8%25d9%2587-%25d8%25a7%25d8%25b3%25d9%2585-tedx-%25d8%25af%25d8%25b1-%25d8%25af%25d8%25a7%25d9%2586%25d8%25b4%25da%25af%25d8%25a7%25d9%2587-%25d8%25b4
د
کتر شیری-شهریور92
یک خبر خوب :ستاره برنامه قبل نهار قطعا رضا امیرخانی بود با سخنرانی کامروای ناکام ، شرح موفقیت و شکست،  او فارغ التحصیل علامه حلی ( تیزهوشان) و دانشجوی سابق شریف که اول صحبتش گفت متاسفم که درس خون نبودم و الان جلوی اساتیدم باید حرف بزنم . او درباره تجربه کلاس سوم دبیرستانش با دو دوستش صحبت کرد و تمایل به ساخت هواپیما و هر بخش صحبتش را با عکسی از آن دوران و آزامایش در حیاط خونه و کولر و لاستیک فرغون و…مستند نشون میداد. این هوایپمای یک نفره درست شد ولی توسط یک خلبان نای در اولین پرواز شکست خورد . رضا امیرخانی با توان جالب سخنرانیش اثبات کرد که آن شکست مقدمه همه پیروزیهای آینده اش شد ( سالی ۶۰۰ هزار جلد کتاب میفروشد )  کار بسیار خلاق او پخش ویدئوکنفرانس از دو نفر هم مدرسه ای سابقش در پروژه هواپیما بود که یکیشون درسته هواپیما نساخت ولی او سازنده GOOGLE GLASS شد و پخش صدا و تصویرش موجب حال خوبی در حضار شد .بعد برنامه که رفتم ازشون تشکر کنم ، ابراز لطف کردند و بنده را میشناختند و با ایده “نوجوان توانگر” حس خیلی خوبی پیدا کرد و قرار شد در برنامه شب قصه نوجوان توانگر پاییر ۹۲ برای نوجوانان کشور این سخنرانی را اجرا کنند
================================================
4
خبرگزاری دانا: نخبگان علمی و فرهنگی از رازهای موفقیت گفتند

http://danakhabar.com/fa/mobile/1157828
...-شهریور92
«قانون چیز» چه می گوید؟


رضا امیرخانی (داستان نویس) دیگر سخنران این برنامه بود و با اشاره به قانونی تحت عنوان «قانون چیز» گفت: مطابق این قانون وقتی شما چیزی را به دست می آورید در مقابل چیزی را از دست می دهید. او سپس با بیان خاطره ای از دوران دانشجویی اش در دانشگاه شریف و ساخت هواپیمای تک نفره ای که با شکست مواجه شد، این شکست را سرآغاز موفقیت های بعدی خود در زمینه نویسندگی دانست.


لیلی گلستان (مترجم) نیز در سخنانی با اشاره به اینکه از 25 سالگی شروع به ترجمه کتاب کرده و تاکنون 30 عنوان کتاب توسط او ترجمه شده است گفت: ما در جایی فراواقعی و سوررئال زندگی می کنیم اما خودمان متوجه نیستیم.

 


علی پیرهانی جوانترین چند زبانه دنیا سخنران بعدی بود که به ذکر تجربیات و دستاوردهای خود برای یادگیری بیش از 20 زبان زنده دنیا پرداخت و یادگرفتن زبان دیگر کشورها را اولین گام برای برقراری صلح عنوان کرد.
================================================
5
دل نوشته‌های امیرحسین فقیهی: 
TEDx شریف یا کلاس خودشناسی!

http://faghihy.ir/news/1126
امیرحسین فقیهی-شهریور92

6. رضا امیرخانی (نویسنده، کارآفرین!)

حقیقت این است که برای هر یک از سخنرانان در همان میان چیزی می‌نوشتم. امّا همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردم امیرخانی فرصت پلک‌زدن را هم به کسی نداد! با برنامه آمده بود و در فرصت استراحتی که قبل از او داده شده بود، در اتاق فرمان در حال هماهنگی با مسئول صوت و تصویر بود. پس از استراحت و پذیرایی، مجری با معرفی کوتاهی از امیرخانی، او را به روی سن دعوت کرد. او تنها کسی بود که از اتاق فرمان وارد سن شد! مانند همیشه با «بسم الله الرحمن الرحیم» و «الیه یصعد الکلم الطیب» آغاز کرد. صفحه‌ی اول پرزنت او فقط چند دقیقه‌ای حاضران را درگیر کرد تا بخوانند و بفهمندش! «کام‌روا ناکام» با توضیح «جستاری پیرامون قانون بقای چیز» عنوان سخنرانی 18 دقیقه‌ایِ او بود. از توضیح این عنوان شروع کرد و گفت که جدای از قوانین بقا که در درس‌های دانشگاهی خوانده‌ایم، یک قانون هست که در هیچ دانشگاهی درس نمی‌دهند و آن‌هم مهم‌ترین قانون بقای جهان است به نام چیز: تا چیزی را از دست ندهی، چیزی به دست نمی‌آوری.

امیرخانی در تداکس شریف راوی یک ناکامی بود که سرانجام به کام‌روایی‌ِ ناکامان آن پروژه ختم شده بود. او علل ناکامی یک پروژه‌ی ساخت هواپیما در زمان دانش‌آموزیِ خودش را شرح داد تا بگوید که موفقیت‌های بعدی زندگی‌اش را مدیون همان مقطع است. درس از شکست.

امیرخانی در پرزنت خود عکس‌هایی نشان داد از روند ساخت پروژه با دو دوست خود و اواخر بحث بود که سوالی از حاضرین پرسید: آیا یک پروژه‌ی ناکام به کام‌رواییِ همه‌ی اعضای پروژه می‌انجامد؟ گزینه‌ها بله و خیر بود و جواب‌ها تقریباً مساوی هم. امیرخانی اول گفت که اطلاعی از حضور آن دو دوست در صنعت هوایی ندارد، امّا بعد از رأی‌گیری سرنوشت آن دو دوست را هم گفت تا این امید را بدهد که تمام اعضای یک پروژه‌ی ناکام هم می‌توانند از آن ناکامی درس بگیرند و پلّه‌های موفقیت را طی کنند. یکی از آن دو دوست مخترع عینک گوگل است که این‌روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و دیگری به یکی از بهترین قطعه‌سازان کشورمان تبدیل شده است.

امیرخانی در خلال سخنرانی، نمودارهایی از روند نوشتن کتاب‌هایش و فروش آن‌ها نشان داد و گفت که هر نویسنده باید این نمودارها را داشته باشد. این یعنی با برنامه کار کردن و آگاهی در مورد موضوعی هنری که شاید به نظر خیلی‌ها یک کار ذوقی و هر از گاهی باشد. امیرخانی توانسته نویسندگی را به یک کار تبدیل کند و حالا می‌توان به غیر از «نویسنده»، لفظ «کارآفرین» را هم به او اطلاق نمود. این که یک نویسنده هر روز سر ساعت مشخصی در دفتر کارش حاضر شود و ملزم به نوشتن باشد و صدالبته به قول خودش با پای‌جامه ننویسد! این که یک نویسنده تا پای توزیع و پخش کتاب، پای کار باشد، حتماً یک کارآفرین است. کارآفرینی که البته نه کارگر دارد و نه کارفرماست. رضا امیرخانی به قول خودش یک «خویش‌فرما» است.

حرف کلیدی: «هر کسی که با مردم در ارتباط است، باید نمودار زمانیِ پیشرفت خود را داشته باشد. این نمودار پس از گذشت 10 سال از شروع کار، صعودی خواهد بود.»
================================================
6

برگزیده همایش پارسی بلاگ و...: یک مهندس گرفتار در ادبیات داستانی!
http://yasebaran.parsiblog.com/Posts/169/
ر
ضوانه (نگهبان بهشت)-شهریور92

 

هو الکاتب


 

یه آدم با موهای آشفته، متوسط القامت، تیپ خیلی معمولی،پر انرژی، گشاده رو، فعال با ذهنی زیبا حتی زیباتر از ذهن جان نش، پر ایده ، موثر ، مهندس گرفتار در ادبیات داستانی، با کلامی کامل و بدون تپق بدون مکث بدون انحراف ،با چهل سال سن و هزار سال خاطره و تجربه های تلخ و شیرین، امیدوار در امر تغییر دادن رسم الخط فارسی در باب جدانویسیهایش، دوست  ایام نوجوانی مخترع عینک گوگل، پر طرفدار و دوست داشتنی علی الخصوص در شاهکارهای ادبی و فروش  583200 تیراژی کتابهایش و ... دیگه بقیه افتخاراتش را در سایتش بخوونید

 

 

اینهایی که گفتم نقد شخصی خودم بود وقتیکه رضاامیرخانیو در رویداد تد ایکس دانشگاه شریف دیدم و حدود ده دقیقه وقتش را گرفتم البته نمیشد بیشتر ازین هم وقتش را گرفت...

ــــــــــ

================================================
7
شریف به روایت امروز: 
گزارش رویداد- شاهد عینی
http://shariftoday.blogfa.com/post/26/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B9%DB%8C%D9%86%DB%8C
م
حمدصالح انصاری-شهریور92

پنجشنبه، 7 شهریور، TEDx معروف در شریف برگزار شد. از آنجایی که من نیز در کادر اجرایی بودم صحبتهایم را در دو بخش روی صحنه و پشت صحنه ارائه می دهم.

در روی صحنه از میان تمام کسانی که قدم رنجه نموده و سخن راندند، من صحبتهای رضا کیانیان و رضا امیرخانی را دوست داشتم.

موضوع سخنرانی رضا امیرخانی "کامروا ناکام" بود. ارائه ی او مربوط می شد به جمع سه نفره ای از دانش آموزان دو سال آخر دبیرستان که دلشان می خواست یک هواپیما بسازند. برای ورود به بحث از بیان یک قانون بقای جدید شروع کرد و آن قانون بقای "چیز" بود! قانون بقای چیز می گفت که انسان به ازای هر چیز که بدست می آورد چیز دیگری از دست خواهد داد و برعکس. با این مقدمه نشان داد که با چه مشقتی و با چه امکانات بدوی و غیراستانداردی به هر ترتیب ممکن هواپیمایشان را ساخته بودند و به مرحله پرواز رسانده بودند. اما در نهایت در اولین تست پرواز هواپیما پس از طی مسافتی کوتاه به زمین خورده بود و تمام زحمات دو ساله آنها جلوی چشمشان نیست و نابود شده بود. اما بحث او در مورد این پروژه نبود. بلکه وی آمده بود تا اثر این شکست را در زندگی اش به ما بگوید. او از درسهایی گفت که یک شکست بزرگ در جوانی برای او داشت و توشه ای شد برای موفقیت های بعدی اش در حوزه نویسندگی. از نمونه مهارت های کسب شده می توان به تحلیل آمار فروش و ارزیابی عملکرد اشاره کرد. می توان به برنامه ریزی در نوشتن یک کتاب اشاره کرد و ... جالب این بود که آن دو نفر دیگر هر یک برای خود کسی شده بودند. مثلاً یکی از آنها مبدع عینک گوگل شده بود. درسی که رضا امیرخانی به من آموخت، نترسیدن از شکست بود و آنکه شکستن از الزامات موفقیت های بعدی و ترقی است.



در همين رابطه :
 

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١١٤٦١
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.