تاريخ انتشار : ١٣:٢ ١٥/١/١٣٩٠

جناب محمدرضا سرشار: مبادا مخملبافهای جدید تربیت کنیم/باز هم هتاکی به سیدمهدی شجاعی و رضا امیرخانی/نویسنده جوان دیگری اثری نوشته و به نوع دیگری روسپی شریف را مطرح می‌کند. این داستان در آمریکا رخ می‌دهد. قهرمان اصلی آن رزمنده‌ای است
انتقاد محمدرضاسرشار از سیاستهای فرهنگی کشور
مبادا با دستان خودمان مخمل باف های جدیدی تربیت کنیم
این نویسنده هم به گونه‌ای چهره این زن فاسد را تصویر می‌کند که انسان فکر می‌کند با یک قدیسه مواجه است. در داستان به گونه‌ای ترجیع‌بند مدام تکرار می‌شود که "بنده‌شناس دیگری‌است". یعنی عملا حق نداریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.  
عصرامروز7 :   

نویسنده کتاب"عکس انتخاباتی با کت آقای رییس جمهور" گفت:به صرف اینکه کسی نماز می خواند و یا ظاهر مذهبی دارد نباید اکتفا کرد و مسئولین عرصه فرهنگی باید احتیاط کنند تا مبادا به دست خودشان مخملباف‌های جدیدی در دامن ادبیات داستانی انقلاب ما بیندازند

به گزارش عصر امروز سرشار در مصاحبه مفصل خود با شماره سوم ماهنامه "فرهنگ عمومی" افزود:« مخملباف فردی کم‌اطلاع از مباحث فلسفی و متون داستانی و کلاسیک است که ورود چندانی به این حوزه‌ها نداشته و مسئولین در مورد نویسندگان توجه کنند به صرف اینکه کسی نماز می‌خواند یا ظاهر مذهبی دارد اکتفا نکنند. عده‌ای از اینها به دلیل فقر اطلاعات و عدم بینش درست مذهبی آثاری پدید می‌آورند که برای نسل جوان بدآموزی دارد.»

سرشار هم‌چنین در بخش‌های دیگری از مصاحبه خود ضمن نقد کتاب "طوفان دیگری در راه است" اثر سید مهدی شجاعی با اشاره تلویحی به رمان "بی‌وتن" نوشته رضا امیرخانی افزود: «نویسنده جوان دیگری اثری نوشته و به نوع دیگری روسپی شریف را مطرح می‌کند. این داستان در آمریکا رخ می‌دهد. قهرمان اصلی آن رزمنده‌ای است ایرانی که به آنجا می‌رود تا با دختر غیرمذهبی و غیرانقلابی ایرانی‌ ساکن آنجا که پیش‌تر در ایران او را دیده و به وی دلباخته است ازدواج کند. آنجا با یک دختر ایرانی رقاصه که د کافه‌ها استریپ‌تیز می‌کند آْشنا می‌شود و کمر به کمک او می‌بندد. این نویسنده هم به گونه‌ای چهره این زن فاسد را تصویر می‌کند که انسان فکر می‌کند با یک قدیسه مواجه است. در داستان به گونه‌ای ترجیع‌بند مدام تکرار می‌شود که "بنده‌شناس دیگری‌است". یعنی عملا حق نداریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم. چون نمی‌دانیم به رغم فسق و فجورهای آشکار افرادی چون این زن بدکاره، چه کسی به بهشت یا جهنم می‌رود.»

سرشار هم‌چنین در رابطه با سیدمهدی شجاعی اظهار داشت: «من به‌طور کلی او را داستان‌نویس نمی‌دانم. او نویسنده‌ای است که داستان‌های مذهبی‌اش - به تعبیر کسی- روضه‌های دینی است. یعنی شما اگر بخواهید از نظر ساختار این آثار را نقد فنی کنید تاب نقد نمی‌آورند. به نظر من قسمت‌های بزرگی از آثار داستانی‌اش بیشتر انشاءهای خوبی هستند که از قضا دختر دبیرستانی‌ها و در کل نوجوانان اهل ادبیات یا آنهایی که داستان را در معنی فنی آن نمی‌شناسند آن را دوست دارند. منتها شجاعی ذائقه قشر جوان مذهبی کمتر آشنا با ادبیات اصیل داستانی را می‌شناسد.


در همين رابطه :
ماخذ: نشریه فرهنگ عمومی، سایت نسیم‌آنلاین، سایت عصرامروز

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١٦٠٤٢
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.