تاريخ انتشار : ١٣:٥٠ ١٦/١/١٣٨٩

خانه‌ي كتاب اشا و بهره‌كشي موسسه‌ي خصوصي از ارشاد

اشا: مدتی پیش، یادداشتی در سایت منتشر شد با عنوان «کلاه‌برداری ناشر و توصیهٔ رهبر» اندکی بعد از انتشار آن یادداشت، یکی از مخاطبانِ خوبِ سایت، یادداشتی برایمان فرستاد که از زاویه‌ای دیگر به موضوع آن یادداشت پرداخته است. اینک، یادداشت آقای دائی پیش روی شما است:

اول: در دههٔ فجر سال هشتاد و هشت به همت یک موسسهٔ خصوصی و با همکاری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۳۰۰ نمایشگاه کتاب هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد. این فعالیت ارزش‌مند با هدف معرفی مبانی حکومت اسلامی و جایگاه ولایت در آن و تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی بود؛ فلذا کتاب‌‌هایی عرضه شدند که مرتبط با موضوع ولایت، انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی انقلاب و ایران بودند. این نمایشگاه‌‌ها با حضور بیش از ۴۰ ناشر و ۶۰۰ عنوان کتاب (دقیقترش!: ۶۰۵ عنوان کتاب از ۴۵ ناشر) و با ۵۰ درصد تخفیف برگزار شد.

در حاشیهٔ این نمایشگاه‌‌ها مسابقهٔ غیرحضوری کتابخوانی از کتاب «فتنه و فتنه‌گران» نیز برگزار شد.

دوم: سیر کار این گونه بود:

۱٫ تبلیغات موسسه در روزنامه‌‌های سراسری

۲٫ تماس متقاضی با موسسه

۳٫ دریافت فکس «قرارداد واگذاری کتاب نمایشگاهی «ولایت و انقلاب اسلامی» جهت دریافت کتاب‌ها با شصت درصد تخفیف و فروش آن‌ها با پنجاه درصد تخفیف

۴٫ پر کردن قرارداد و ارسال آن به همراه چک به مبلغ ۱۲۰۰۰۰۰ تومان به نشانی موسسه

۵٫ دریافت ۹ کارتن کتاب (حاوی ۶۰۵ عنوان کتاب که تعداد هرکدام از یک تا پنج نسخه متغیر بود+بنر و پوستر‌های نمایشگاه+۲۰۰نسخه (یک کارتن) از کتاب فتنه و فتنه گران)

۶٫ برگزاری نمایشگاه و…

سوم: در مهم، مفید و ارزشمند بودن اصل کار، اختلافی نیست. اما بعضی مشکلات هست که…

پای درد دل یکی از برگزار کنندگان این نمایشگاه نشستیم، آن چه در زیر می‌آید، برش‌هایی است از دل پر دردش:

- وقتی تماس اولیه را گرفتیم گفتند کتاب‌ها توسط کارشناسان! ارشاد و موسسه بررسی شده و نگران محتوای کتاب‌ها نباشید!

اما حدود یک سوم کتب نمایشگاه، کتب منتشره توسط خود موسسه بود! (با توجه به آمار انتشار ۲۰۰ کتاب توسط موسسه که مدیر موسسه، اردیبهشت ۸۸ به ایبنا داده است؛ می‌توان گفت موسسه تقریبا تمامی آثارش را در این نمایشگاه‌ها به ارشاد قالب کرده است!)

- حجم بالایی قرآن، مفاتیح، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ارسال کرده بودند که بیشترشان توسط موسسه و در سال ۸۸ منتشر شده بود. (اهل نشر خوب می‌دانند کتاب‌هایی که نامشان رفت، پرفروش‌ترین و پرسودترین کتاب‌ها در مملکت ما هستند)

- حدود ۶۰ عنوان کتاب به موضوع دفاع مقدس اختصاص داشت که باز هم در کمال تاسف باید بگوییم تمامی این شصت کتابِ گران‌قیمت و کم کیفیت نیز توسط موسسه و در سال ۸۸ منتشر شده بود.

- از بیش‌تر کتاب‌‌های موسسه ۴ یا ۵ نسخه ارسال شده بود! و از کتاب‌‌های سایر ناشران ۱ یا ۲ نسخه!

- در عمل از کم‌تر از بیست ناشر در نمایشگاه کتاب وجود داشت.

-در نمایشگاه هیچ اثری از رمان‌های مذهبی، کتب شهید مطهری و کتاب‌های خوب و پرفروش سال‌های اخیر (مانند دا، بابانظر، خاک‌‌های نرم کوشک، بیوتن، منِ او و…) نبود.
باقي مطلب را در سايت خانه كتاب اشا بخوانيد
هم چنين مطلبي ديگر را راجع به داستان انقلاب ارشاد موازي با داستان انقلاب حوزه، ملاحظه فرماييد

دیروز، خبری رسید از سایت محمدرضا سرشار، که به تازگی دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده است. خبر این بود: «در سال جاری قرار است، جشنوارهٔ داستان برگزیدهٔ انقلاب اسلامی برگزار شود»

اشتباه نکنید، این، چیزی است سوای «جشن داستان انقلاب» که در بهمن‌ماه ۸۶ نخستین دورهٔ خود را برگزار کرد. «جشنوارهٔ داستان برگزیدهٔ انقلاب اسلامی» که دبیر جایزهٔ کتاب سال خبر برگزاری آن را در سال ۸۹ رسانه‌ای کرده است، جایزه‌ای است با تولیتِ معاونت فرهنگی وزارت ارشاد که سندش به نام «خانه کتاب» می‌خورد. القصه، چنانکه سرشار گفته است نخستین جلسهٔ مقدماتی این جشنواره با حضور اعضا(!) برگزار شده تا مباحث کلی این جایزه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

 هم‌چنان بخوانيد عشق معاونت فرهنگيِ ارشاد به جشن‌واره را از زبان جواد موسوي


در همين رابطه :
ماخذ: خانه كتاب اشا
مطالب مرتبط در خانه كتاب اشا

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٦٥٣٨
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.