تاريخ انتشار : ١٨:١١ ٢٠/١/١٣٨٨

انتشار سرلوحه‌ها، چرا در مشهد؟!
فرهنگ > کتاب  - آخرین اثر رضا امیرخانی در روزهای پایانی اسفند 87 چاپ شد و در نیمه دوم فروردین ماه 88 در کتاب‌فروشی‌ها توزیع شد.

 سرلوحه‌ها مجموعه یادداشت‌های پراکنده وی طی سال‌های 1381 تا 1384 است. این 45 یادداشت، سرمقاله‌های هفتگی سایت اینترنتی لوح در زمان سردبیری امیرخانی هستند که از میان 80 سرمقاله دیگر انتخاب شده‌اند. رضا امیرخانی در پاسخ به پرسش خبر مبنی بر علت انتشار کتاب در مشهد، چنین گفت: «ممیزی ادبیات داستانی در تهران به وسیله یک باند محفلی اداره می‌شود که متأسفانه ضد روابط‌!‌شان بر ضوابط می‌چربد. بنابراین فعلاً تا اطلاع ثانوی برای انتشار کتاب‌هایم مجبورم بر دل دشمن به هر حیله رهی بزنم! امیدوارم حالا که معاونت فرهنگی ارشاد مستقیماً به ضرابخانه بهار آزادی متصل شده است، چند سکه‌ای هم در پایان کار نثار زحمت‌کشان ممیزی در ادبیات داستانی (با درج نام و رسم شکل) بکند تا فردا روز ترکمانی نعل وارونه نزند!» امیرخانی در مقدمه این کتاب 280 صفحه‌ای که توسط انتشارات سپیده باوران مشهد (کتاب آفتاب) منتشر شده، آورده است: «این یادداشت‌ها الزاماً نه ادبی‌اند نه فرهنگی؛ نه خط موضوعی واحدی دارند، نه وابسته‌اند به یک جریان خاص آیین‌نامه‌ای؛ شاید این پرت و پلاها نموداری باشند از اوضاع جامعه در آن سا‌ل‌ها از نگاه یک داستان‌نویس.»

 سایت لوح در سال 1381 توسط رضا امیرخانی به عنوان پایگاهی برای نویسندگان متعهد تأسیس شد و امیرخانی تا سال 1384 سردبیری آن را برعهده داشت. این روزها امیرخانی مشغول نوشتن کتاب جدیدی است که به گفته خودش رمان نیست و قصد ندارد تا زمانی که نگارش آن به پایان نرسیده حرفی از آن بزند. رضا امیرخانی در سال 1352 در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته رشته مکانیک است و مدت زمانی به عنوان رئیس انجمن قلم فعالیت داشت. او نخستین کتابش را در سال 1374 با عنوان ارمیا منتشر کرد. کتاب ارمیا در جشنواره آثار 20 سال دفاع مقدس برگزیده شده و در اولین دوره جشنواره مهر و دومین جشنواره دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفته است. ناصر ارمنی عنوان مجموعه داستان رضا امیرخانی است که در سال 1378 از سوی انتشارات نیستان روانه بازار کتاب شد.

رمان پرفروش «من او» نیز در سال 1378 روانه بازار شد که بزودی چاپ بیست و ششم آن از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد. کتاب «من ‌او» در دومین جشنواره مهر مورد تقدیر قرار گرفته و به عنوان یکی از 3 کتاب برگزیده جایزه منتقدان مطبوعات و 3 کتاب برگزیده سال 79 مورد تقدیر قرار گرفت. داستان بلند «از به» در سال 80 از سوی نشر نیستان و داستان سیستان (سفرنامه آیت‌الله خامنه‌ای به استان سیستان و بلوچستان در سال 82 از سوی انتشارات قدیانی روانه بازار کتاب شد. «نشت‌نشاء» نیز شامل مقالات اجتماعی رضا امیرخانی است که در سال 1384 از سوی انتشارات قدیانی و رمان «بی‌وتن» در سال 1387 از سوی انتشارات علم روانه بازار شد.


در همين رابطه :
ماخذ: خبرآنلاين

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١٢٧٧٤
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.