تاريخ انتشار : ٢١:٧ ١/٩/١٣٨٧
اميرخاني در مراسم تجليل از كتابداران و نويسندگان نمونه
به دنبالِ شغل ديگري هستم!

خبرگزاري فارس: رضا اميرخاني، نويسنده، مي‌گويد كه اين روزها دنبال شغل ديگري به جز نوشتن است.

به گزارش خبرنگار فارس، «رضا اميرخاني» كه در مراسم تجليل از كتابداران و نويسندگان نمونه شرق تهران سخن مي‌گفت اظهار داشت: صحبت‌ كردن براي من همواره در دو مكان بسيار سخت بوده است، در دانشگاه و مدرسه محل تحصيلم از آن‌جهت كه مرا مي‌شناسند. من در دانشگاه و مدرسه خودم كمتر حرف زدم. از روي ديگر در برابر دو صنف هم موقع صحبت كردن دست و دلم مي‌لرزد. صنف معلم و صنف كتابدار. اين دو صنف كساني بودند كه ما را با اصل كتابخواني آشنا كردند.
خالق «بيوتن» در پاسخ به اين كه در حال‌حاضر مشغول نگارش چه اثري است تصريح كرد: من به معناي حرفه‌اي كلمه نويسنده نيستم هركارم كه تمام مي‌شود مي‌گويم كه كار بعدي و بهتر بگويم شغل بعديم چه خواهد بود. اين روزگار به دنبال شغل ديگري به جز نوشتن هستم. من در سن وسالي هستم كه ديگر شغل‌ها را شرف نمي‌دانم. آدم‌ها مي‌توانند خودشان براي شغل‌ها شرافت به ارمغان بياورند.
اين داستان نويس در پاسخ به اين‌كه خودش با كدام يك از شخصيت‌هاي «بيوتن» ارتباط نزديك‌تري دارد بيان داشت: من امروز از بيوتن فاصله گرفتم و نمي‌توانم دقيقاً پاسخ اين حرف را بدهم. تنها اين را مي‌دانم كه خواننده با راست‌گويي و درست‌گويي نويسنده ارتباط مي‌گيرد. اين رعايت كردن صدق و درستي را از سر ضوابط حرفه‌اي عملي مي‌كنم. بر اين باورم كه به هر چيزي كه اعتقاد داشته باشم راحت‌تر مي‌توانم آن را بنويسم.
خالق رمان «ارميا» در پاسخ به اين‌كه تفريح اصلي‌اش چيست، اظهار داشت: يكي از تفريحات زيبا و خوبي كه انقلاب به ما ياد داد اين بود كه كتاب‌ها و مجلاتي را كه به دست‌مان مي‌رسد يا به ما هديه مي‌شود يا خود از آن‌ها استفاده كرده‌‌ايم با ماشين به روستاهاي كشور ببريم و بين جوانان پخش كنيم. اين بهترين تفريحي است كه من به همراه تعدادي از دوستان هر ساله از آن لذت فراوان مي‌بريم.
اميرخاني گفت: هر وقت راجع به كارهايم بحث مي‌شود من در برابر مخاطبانم شرمنده مي‌شوم و از اين‌كه وقتي را كه مي‌توانستند صرف كارهاي بهتر كنند، صرف كار من كردند خجالت‌زده مي‌شوم.
وي افزود: امروز در مرحله‌اي هستيم كه تمدن‌هاي جهان در حال افول هستند و من اميدوارم زادبوم تمدن جديدي كه در دنيا در حال شكل‌‌گيري است كشور ما باشد.
مراسم تجليل از كتابداران و نويسندگان نمونه شرق تهران عصر ديروز همزمان با آخرين روز از هفته كتاب، به همت فرهنگسراي خانواده با حضور منوچهر احترامي، عرفان نظرآهاري، توران ميرهادي، رضااميرخاني برگزار شد.
در همين رابطه :
ماخذ: فارس

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٧٨٩٦
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.