تاريخ انتشار : ٢٠:٢٤ ١٧/١/١٣٩٤

آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(53) +ما با قیدار نسبت داریم1059+سی چهل کیلو گوشت و دنبه1053+ارباب عالم یکی است(پیش‌نهاد نوروزی خبرگزاری مهر)1052+آشفتگی کتابخانه ملی در ثبت قیدار!1050+چند نفر را از روی جلدشان قضاوت کرده‌ام؟1049+گند زدی سرت را بالا بگیر!1046+پرفروش‌های نود و سه1044
     جهت سهولت دست‌رسي كاربران، هر بیست مطلب مرتبط در يك صفحه ذخيره خواهند شد. براي ملاحظه‌ی 1040 نظر قبلي به لينك‌هاي پايين صفحه مراجعه فرماييد. 

=================================== 

1060

کنتور برق:خواندن
http://kontorbargh.parsiblog.com/Posts/109/
داش مسعود-فروردین94
من به تنهایی ، همه ی الفبا را زیر و رو کردم ، حتی همین اواخر، دهخدا و معین را دوره کردم، از قابوس نامه و سفرنامه و گنج نامه گرفته تا همین قیدار ِ رضای امیر خانی و بخوانیم و بنویسیم ِ خواهر کوچکم، 

=================================== 

1059
مسجد: ما با قیدار نسبت داریم
http://iauh.masjedun.com/?siteid=299&pageid=49386&newsview=431308
زینب افراخته-اردیبهشت94

شاید دوباره خوانی کتاب ها، در نظر خیلی ها کار عجیب و حتی عبثی باشد. اما برای من اینچنین نیست. من کتاب های زیادی نخوانده ام اما در میان همان اندک کتابی که مطالعه کرده ام، بعضی هایشان را دوباره و حتی سه باره خوانده ام. مثلا از کتاب های "جلال آل احمد"، "زن زیادی" ، "خسی در میقات" ، "سنگی بر گوری" را دوبار و "مدیر مدرسه" را سه بار خوانده ام. غیر از حضرت "سید جلال الدین آل احمد" ، قلم "رضا امیرخانی" هم مرا به دوباره خوانی کشانده. بعد از مطالعه مجدد "منِ او" و "بی وتنِ" امیرخانی، مدتی قبل دوباره "قیدار" را در دست گرفتم تا بخوانم. کتابی که در همان مواجهه اولم با آن، شیفته اش شده بودم. کتابی که از "جوانمردی" می گوید.
"قیدار" حکایت جوانمردی است از سلسله جوانمردان عالم، که هستند تا راه و رسم مردانگی بماند. گاراژداری که به غایت ثروتمند است و بانفوذ، اما در عالم جوانمردی چیزی از مرام و معرفت کم و کسر ندارد. "قیدار" عاشق و نوکر اربابش امام حسین (ع) است و زیر دِین "جون" ؛ غلام سیاه ارباب. عالمِ "قیدار" عالمِ گریه در هیئت سیدالشهدا (ع) است و زنده بودن و نفس کشیدن به مدد و اذن حضرت حیدر(ع). "قیدار" مرید سیدِ روحانیِ باطن داری است که از حکومت جور –که پهلوی باشد- زخم برداشته. سرنوشت "قیدار" به سرنوشت خمینی(ره) و انقلابش گره خورده.  او بر همان عهدی است که خمینی (ره)بود.
رمان "قیدارِ" رضا امیرخانی، کتابی است درفضای "ادبیات جوانمردی". کتابی که داستان مردی را در دهه 50 روایت می کند که از بزرگترین گاراژدارهای تهران است و رفتار و منشی جوانمردانه دارد. او سخاوتمند و سفره دار است. در عالمِ "قیدار" از هر دست بدهی از همان دست پس خواهی گرفت. برای همین است که وقتی به صورتِ "صفدر" –رفیق و راننده گاراژش - سیلی می زند، منتظر است تا خود هم از دیگری سیلی بخورد و البته می خورد. دین و اعتقاد "قیدار" منحصر به زندگی شخصی او نمی شود. به همین خاطر است که "لنگر پاسید" را برپا می کند و زمین خورده ها را زیر بال و پرش می گیرد تا اصلاح شوند. دینِ "قیدار" شخصی نیست که اگر اینچنین بود، با طاغوت زمانش در نمی افتاد. 
رمان "قیدار" به لحاظ فرم، با دیگر  رمان های "امیرخانی" فرق دارد. این کتاب نه خیال انگیزی های "من او" را دارد و نه بازی های زبانی "بی وتن" را. "قیدار" نثر و زبانی روان دارد. "امیرخانی" در این اثر، با خیال راحت از علائق و دلبستگی هایش حرف زده. در "قیدار" بارها و بارها اسم هیئت و دسته ی عزا و سینه زنی می آید. دومین شخصیت داستان یک "آخوند" است. اگر سال ها پیش و در "من او"، نویسنده جوانِ متدینِ کتاب نمی توانسته با زبانی صریح از اعتقاداتش بگوید، در قیدار دیگر "درویش مصطفی" جایش را به "سید گلپا" –که یک روحانی است- می دهد. و چه شخصیت پردازی قرص و استخوان داری دارد "سیدگلپا" در داستان. کاش بازنمایی "شخصیت روحانی" در ادبیات و سینمای ما، به درستی و موفقیت شخصیت "سیدگلپا" نزدیک شود. "سید گلپا" روحانی کاردرستی است که پناه یک محله است و محل مراجعه مردم. او زخمیِ مبارزه با رژیم است و جوری رفتار نمی کند تا خدای نکرده مردم عامی! به او نزدیک نشوند. آخوندی که از خانه اش بوی کباب بلند نمی شود و می فهمد زیِّ طلبگی یعنی چه؟ گره های داستان با دم مسیحایی این سید باز می شود. هرجا "قیدار" دچار قبض می شود، این قدم و نفس "سیدگلپا" است که قفل از زبان و دل "قیدار" باز می کند.
خواندن "قیدار" از قلم نویسنده بزرگی چون "رضا امیرخانی" برای هر خواننده ای تجربه متفاوتی است اما به گمان من برای بعضی ها شیرین تر و جذاب تر باشد. برای آنان که از کودکی در هیئت امام حسین(ع) بزرگ شده اند، "قیدارِ" امیرخانی لطف دیگری دارد. حتما این آدم ها با این کتاب نسبت بیشتری برقرار می کنند تا دیگران. کم پیش می آید که یک بچه هیئتی رمانی در فضای هیئت و آدم های هیئت پیدا کند تا بخواند. راستش ما در "قیدار" خودمان را دیدیم و خواندیم. شاید برای همین است که کتاب را با وجود نقاط ضعفش خیلی دوست داریم. شخصیت "قیدار" در  نگاه ما بسیار نزدیک است به "انسان تراز انقلاب اسلامی". جوانمردی که از اهل فتوّت نَسَب می برد و گریه کنِ سیدالشهدا(ع) ست. این همه، کافی نیست برای دوست داشتن "قیدار" ؟
===================================
 

1058
مفاتیح الجنون: 
پارامترهای «بچه تهران» بودن
http://scalpel.blogfa.com/post/36

دانشجوی هرز-فروردین94

پی نوشت : «بچه تهران» در اینجا یه اصطلاح اعتباری و برساخته است و نه یک واقعیت عینی. معنای این پست این نیست که افراد مهذب فقط در تهران هستند یا فقط داخل تهران باید باشند و بقیه دنیا خارج از قاعده و اخلاق و دین هستند.توی این نگاه «یکی هست و هیچ نیست جز او ، وحده لا اله الّا هو». فلذا خدای ناکرده حمل به توهین و جسارت به سایر شهرها و کشورها و اقوام نشه.

در همین رابطه : رمان قیدار ، نوشته رضا امیرخانی خوانده شود.

=================================== 

1057
چند پیکسل کتاب: 
اتول بزرگ قیدار
http://pixelbook.ir/px/7/%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%84+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF+%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1

روزبه حسینی-شهریور93

=================================== 

1056

نوشته‌های شخصی اسماعیل بابایی: یک جمله ، یک کتاب
http://babaei.blog.ir/1393/02/30/%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%8C-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8
...-اردیبهشت93
همیشه به تصمیم اول...

=================================== 

1055
کویر راز:
ظهر ششم تیر قبل از اذان ظهر
http://kavireraz.blogfa.com/post-280.aspx
ف
رزان-تیر93

ینکه گفته ام یافت می‌نشود، حکایت دارد مفصل. یک رمانی هست که خیلی دوستش می دارم، اسمش  قیدار است... یک سری جمله‌هایش، مهمان تمام گفتگوهای گعده‌های دوستانه ما شده است

=================================== 

1054
زال.زا.لک: 
یه مرد را میشه این طوری دید
http://zalzalak-85.blogfa.com/post/13
زالزالک-فروردین94

بعضی وقتا آدم میگه مرد باید مثل مرد داستان قیدار باشه که مرد باشه.اصلا هست؟!

:::::خیلی ساله کتاب قیدار امیر خوانی را نخوندم .باید یه بار دیگه بخونمش.

=================================== 

1053

کاف: سی چهل کیلو گوشت و دنبه

http://ckaaf.blog.ir/1394/01/09/meat_fat
کافه‌چی-فروردین94

...همه ی حساب عالم، همان جوان مردی است ... باقی اش سی چهل کیلو گوشت و دنبه است.

 

پ ن1: رُمان قیدار، رضا امیرخانی.

پ ن2: قول می دهم پست بعدی یک پست مفصل باشد ، نه یک پست نیم وجبی فیسبوکی

پ ن3:جمله اش حق دارد ... حق.

=================================== 

1052
خبرگزاری مهر: 
روایتی از آراستن گوهر تنهایی/ ارباب عالم فقط یکی است

http://www.mehrnews.com/news/2519182/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86-%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%81%D9%82%D8%B7-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
...-فروردین94

خوانش قیدار در تعطیلات نوروزی پیشنهادی است برای آنها که سعی دارند در فرصت تعطیلات فرصت تنهایی خویش را به زیبایی بیارایند.

خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ: «این کتاب نوشته نشد تا نامی از قیدار باقی بماند...که خوشا گم نامان! نوشته شد تا اگر روزی در خیابان بودی و راه می رفتید و گرفتار پنطی و نامرد شدید، امیدتان ناامید شد، بعد یکهو پیش پایتان پیکانی یا بنزی ترمز شد و ماردی چهارشانه با موهای جوگندمی پیاده شد... نوشته شد تا اگر روزی در بایان بنزین تمام کرده بوددی و امیدتان ناامید شده بود، بعد جیپ شهبازی با هامر اچ دویی ایستاد و از سمت شاگرد زنی شلنگ و چهار لیتری داد دستتان از باکش بنزین بکشید... نوتشه شد تا اکر روز در هر گوشه ای از این عالم، مردی دیدی که دوان دوان یا لنگ لنگان از دوردست می آمد... تمام قد از جا بلند شوید و دست به سینه بگذارید...تا در افق دور شود...با گام هایی که هر کدام به قاعده یک آسمان است.»

آخرین رمان رضا امیرخانی با این جملات به پایان می‌رسد. جملاتی که خودش آغازی است برای پایان دادن به یک رمان. 

ینها جملات پایانی آخرین رمانی است که از انتشار آن نزدیک به سه سال می‌گذرد اما هنوز می‌شود برای خواندنش و پیشنهاد دادنش خیلی راحت دست به کار شد. قیدار بیشتر از اینکه بخواهد در کشاکش داستانش کسی را اسیر خود کند با کلمات و اصطلاحاتش او را پیش پای خودش می نشاند و بعد ذره ذره گمش می‌کند در دنیایی از رفتارها و کنش هایی که ته ذهن و خاطره او  و بسیاری چون او، کلید واژه هایی از آن همواره بوده هست.

بی شک این رضا امیرخانی است که باید بگوید داستانش بر اساس چه استنادی نوشته شده است و آدم های عجیب و نایابش را از کجا پیدا کرده است - هر چند که در ابتدای رمانش گفته است که تشابه اسامی تنها و تنها تشابه است و نه هیچ چیز دیگر - اما با این حال قیدار او در قامت رمان، واکاوی تمامی گمگشتگی های چند نسل از انسانی است که زندگی و حیات خاکی‌اش را در لایه لایه باور اعتقادات دینی‌اش ساخته است و البته به شکلی ظریف نشان می‌دهد که چگونه در یک تحول، انسان از وجوه و جلوه زیستی آرمانی‌اش می‌تواند به پستی نیز سوق پیدا کند.

 

قیدار رمان جلوه گری صفات انسانی است. رمان عاشقی، حیرانی، جوانمردی، فتوت، اقتدا به پیشوا، جستجوگری، شجاعت و صفات دیگری که خیلی از آنها را تنها و تنها می‌توان با خوانش زیر دندانها مزه مزه کرد.
...

=================================== 

1051

عبور: روزي كه عيد شد
http://oj.blogfa.com/post-1078.aspx

مسعود یارضوی-فروردین94
 آن را هم ظاهراً عده‌اي بدسليقه مي‌خواهند با پول و كوسه و تمام شدن كپسول هوا! از من بگيرند...خير نبينيد به حق سيد گلپاي قيدار اميرخاني.
===================================
 

1050
خبرگزاری فارس: 
آشفتگی غیرقابل قبول در اطلاعات وب‌سایت کتابخانه ملی
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940115000520
...-اسفند93

ولی با این حال ما همین روش را پیش گرفتیم ولی مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. متاسفانه اطلاعاتی که سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به کاربر می‌دهد، در فرمت کاملا منظمی مدون نشده و گاه دارای غلط‎های نوشتاری است. به عنوان نمونه در اطلاعات شناسنامه‌ای کتاب، عنوان و نام پدیدآور را در کنار هم نشان می‌دهد و متاسفانه برای برای نام پدید آورنده و مترجم(ها) هیچ الگوی ثابتی را در پیش نگرفته است.

نمونه‌های زیر را که از کتاب‌های مختلف جمع‌آوری شده است را ملاحظه کنید:

قیدار/ رضا امیرخانی.

ابله/داستایوسکی؛ ترجمه: مشفق همدانی

=================================== 

1049

دیوانه‌ای در قفس ماند(ترجیحا): قیدار
http://marriam.blogfa.com/post-573.aspx
...-اسفند93
نمایشگاه کتاب دو سال پیش بود. 

با خوندن آشفتدو سه تا نقد و کم ی پرس و جو و البته دیدن فروش کتاب قیدار رضا امیرخانی تو نمایشگاه, منم وسوه شدم و این کتاب را به عنوان اولین تجربه از سبک نوشتار امیرخانی خریدم.

تو همون هفته ی اول کتاب را دستم گرفتم اما 20 صغحه را بیشتر جلو نرفتم, گفتم شاید به خاطر حس و حالمه که این کتاب به دلم نمی شینه وگرنه اون همه توصیه به خوندن و اون خیل عظیم خریداران ش معنای متفاوت تری داشته لابد!

یک ماه و خورده ای گذشت و دوباره رفتم سراغش , این بار , باز هم همون 20 صفحه اول را خوندم و نه بیشتر, از دیدن کتابی که نمی تونم بهش حسی پیدا کنم تو قفسه ی کتابهام همیشه اذیت می شدم, برای همین این کتاب  رفت پیش کسی که می تونست باهاش ارتباط برقرا کنه.

دو سال و خورده ای از اون زمان گذشت و من هنوز نسبت به امیرخانی و قلم اش جبهه گیری داشتم, "ارمیا" و "من او" چند وقتی بود که دست نخورده گوشه ی یکی از قفسه های کتابها افتاده بودند.

تا 7-8 روز پیش که به توصیه ی دوستی, تصمیم گرفتم امیرخانی خوانی را شروع کنم و برای همین رفتم سراغ ارمیا.

از امروز صبح که تقریبا استارتش خورده می بینم که روایت روان ش راحت جلوم می بره. هنوز برای قضاوت برای رد و قبولش زوده , ولی

دارم فکر می کنم, این رفتار را چند بار تو زندگیم تکرار کردم؟

چند تا آدم را با عنوان روی جلد شون قضاوت کردم؟

چند نفر, با ورق زدن 20 صفحه از زندگی شون برای ابد طرد شدن؟

چند نفر .....

کاشکی تو این دنیای نسبی, بدونیم با خوندن چند صفحه از زندگی آدمها حکم قطعی دادن به برائت یا مجرم بودن شون, اونم با با جهل ی که گریبانگیر همه مون هست دور از انصافه و قضاوت آدمها در حیطه اختیاراتمون نیست.
=================================== 

1048
صدای تو خوب است: 
رضا امیرخانی
http://mn1985.blogfa.com/post/18
م
یم-اسفند93

با وجود احترام زیادی که برای شخصیت رضا امیرخانی قائلم، اما هیج‌وقت داستان‌نویس محبوبم نبوده‌است. همیشه آثار غیر داستانی‌اش را با فاصله زیادی به آثار داستانی‌اش ترجیح داده‌ام. امسال سه تا کتاب از امیرخانی خواندم: قیدار، جانستان کابلستان، نفحات نفت.

نفحات نفت: دست من بود، می‌گذاشتمش جز بیست کتابی که هر ایرانی پیش از مرگش باید بخواند.

جانستان کابلستان: فکر کنم به اندازه کافی در نت به جان این سفرنامه غر زده‌باشند. پس داغ‌ها را تازه نمی‌کنم، اما به خواندنش توصیه چرا! علیرغم پراکنده‌گویی‌ها و توصیفات غیرضروری و بازهم افاضات ‌زیاد و بعضا حوصله‌سربر سیاسی (قرار بود غر نزنم؟!) برای منی که به رغم نزدیکی جغرافیا هزاران فرسنگ از عوالم خواهران و برادران افغانم دورم، خواندنش خیلی ضروری بود. خوشحالم نویسنده پرتیراژی مثل امیرخانی درباره افغانستان نوشته، هرچند اثرش درجه یک نباشد.

قیدار: اول از همه دستش درد نکند که یک سراغ یک سوژه بکر و بومی و ضروری یعنی آیین جوانمردی رفته. سوژه ناب و بکر بود اما رمان... نگفته بودم آثار داستانی‌‌اش را زیاد دوست ندارم؟! غیر از دیالوگ‌های عالی که پر از اصطلاحات ناب و حال خوب‌کن شوفری بود، نکته درخشان دیگری در رمان ندیدم. شخصی قیدار درنیامده بود. به نظرم "باب جون" رمان "من او" نه تنها دلپذیرتر و باورپذیرتر از قیدار بود، بلکه جوانمردی اش ملموس‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از قیدار بود. قیدار قرار است یک شوفر لوطی مسلک دهه پنجاهی باشد (که ناگزیر کمی لات مسلکی و جاهل مآبی هم باید قاطی شخصیتش شده باشد) اما گاهی آنقدر قلمبه حرف می‌زند (حالا گیرم در قالب همان الفاظ شوفری) که با یک منتقد اجتماعی دهه نودی اشتباهش می‌گیری. نکته منفی دیگر این رمان که به نظرم نکته منفی مشترک همه اثار داستانی امیرخانی است، چپاندن دیدگاه‌های سیاسی نویسنده در دهان شخصیت‌هاست، آنهم در قالب شعارهای قلمبه و پرطمطراق، طوری که به شدت نچسب از آب درمی‌آید. مثلا جایی که قیدار زخم پای آقای گلپا را می‌بیند و دادش از دست ظلم شاهی به هوا بلند می‌شود و خیلی جاهای دیگر که درباره حکومت پدر و پسر پهلوی افاضاتی می‌کند، همه‌اش یاد آقای گاورمنت "بی‌وتن" می‌افتادم، ازبس که او هم (مثل اسمش) نچسب و دوست نداشتنی و دست و پاگیر بود. دیگر اینکه رابطه قیدار و شهلا اصلا درنیامده. شهلا که ظاهرا سن دختر قیدار را هم دارد معلوم نیست چطوری پایش به زندگی قیدار باز شده و قیدار چرا می‌خواهدش. تازه در هیچ جای داستان هم ردپایی از حضور یک زن در زندگی و احوالات و روحیات قیدار دیده نمی‌شود. شخصیت شهلا آنقدر درنیامده که نتوانسته با وجود تمام ادعاهای زبانی قیدار هیچ نقشی در زندگی‌اش (در واقع رمان!) ایفا کند. دختر بچه‌سال و ظاهرا کمی سربه‌هوایی  که بی‌هیچ دلیل و توضیحی وارد زندگی قیدار شده و در همان ابتدای کار چشمش را از دست می‌دهد، و بعد از مدتی که نابینا وارد خانه قیدار می‌شود، آنقدر روشن‌بین و مدبر و با کمالات می‌شود که یک تنه کل دم و دستگاه باغ قلهک را با آنهمه آدم می‌چرخاند و یک جاهایی قیدار هم پیش پای افاضات جوانمردانه‌اش لنگ می‌اندازد. به تبع رابطه ناقص و غیر واقعی قیدار و شهلا، تکلیف قیدار (بخوانید سمبل جوانمردی) با "زن" اصلا مشخص و معلوم نیست. حالا گیرم سر رفیقش که می‌خواهد توی گوش زن بدکاره‌ای سیلی بزند هم هوار کشیده‌باشد.

خلاصه اینکه امید دارم امیرخانی با انتخاب این سوژه، راه را برای نوشتن آثار بهتری در مورد جوانمردی باز کرده‌باشد. در پایان از خودش هم تشکر می‌کنم بخاطر دیالوگ‌های دبش رمان.

این بود انشای من!

=================================== 

1047

زلف هندو: فعلا آبی!

http://raheell.blogfa.com/post/1766
فهیمه-اسفند93
"-سیاه و سفید یعنی چه؟
 -یعنی این ها یا خمارند یا نشئه؛یا سیاه یا سفید. اما ما هر کدام مان هزار رنگ داریم...گاهی      قرمزیم،گاهی سیاه،پاری وقت ها هم سبز و پاری وقت ها هم گندمان در می آید،قهوه ای!"

                                                                                    (قیدار؛رضا امیرخانی)

==================================== 

1046
کلش نوشت: 
سنگ پای قزوین 1

http://kolash.blog.ir/1393/12/22/%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%B2%D9%88%DB%8C%D9%86-1
...-اسفند93
هر وقت یه گند جدیدی بالا آوردی و حال ملت رو بیشتر از گذشته ، از خودت به هم زدی ، اصلا فکر نکن خبریه ها ؟! سرت رو با شجاعت بالا بگیر و جملات قیدار رو باز زمزمه کن :
مرحله ی اول خوشنامیه
از خوش نامی به بد نامی رسیدن مرحله ی دومه
مرحله ی آخر گمنامیه ، طوبی للغرباء

رو که نیست هزار ماشاءالله !

==================================== 

1045
خبرگزاری فارس: 
زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم اسفند ۹۳

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931223000100
...-اسفند93
شازده کوچولو، محله گمشده، خیابان بوتیک‌های خاموش، پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد، کمی دیرتر، طوفان دیگری در راه است، مرد ناتمام، قیدار، ابن‌مشغله، ته خیار، یک عاشقانه آرام، سووشون، گرگ‌سالی، آبنبات هل‌دار، اتحادیه ابلهان و ... از جمله آثاری است که در این هفته در میان پرفروش‌ها دیده می‌شود. البته نباید فراموش کرد که ادبیات داستانی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها است اما در این هفته این میزان با رشد چشمگیری روبرو بوده است. 

==================================== 

1044
نسیم: 
۴۸ کتاب داستانی که در سال ۹۳ جیب بازار نشر را پرسود کردند
http://www.nasimonline.ir/detail/News/987773/168
...-اسفند93

گروه فرهنگی «نسیم»؛ حوزه ادبیات داستانی همیشه در بین حوزه های دیگر بخش کتاب بسیار مورد استقبال بوده است و عاشقان همیشگی کتاب به دنبال این هستند که نویسنده محبوب شان چه کتابی را چاپ کرده است.

سال 93 برای اهالی نشر شاید نسبت به سال قبل تلاطم کمتری داشت و اوضاع خرید کتاب از سمت مردم با توجه به ثبات قیمت کاغذ بهتر شد؛ البته از این مسئله هم نباید غافل شد که تبلیغات تلویزیونی و برنامه هایی که از سوی صداوسیما برای بحث کتابخوانی در نظر گرفته شده در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

در این گزارش به سراغ 16 ناشر فعال در این حوزه رفتیم و از آنها سه کتاب پرفروش شان در حوزه ادبیات داستانی و خاطره را جویا شدیم نکته جالب در فروش این کتاب ها این بود که گاهی فوت یک نویسنده و یا حتی جایزه نوبل گرفتن یک کتاب باعث می شد تا کتابی پرفروش باشد.

افق:

ارمیا نوشته رضا امیرخانی

ارمیاا نخستین اثر بلند این نویسنده است که در حوزهٔ ادبیات مقاومت نوشته شده‌است.

ارمیا که اهل شمال شهر  تهران است در جبههٔ جنگ حضور می‌یابد و در آنجا دوستش، مصطفی، را بر اثر انفجار در سنگر از دست می‌دهد. ارمیا متحول می‌شود و حتی پس از پایان جنگ و بازگشت به تهران هم نمی‌تواند از فکر جبهه و جنگ بیرون بیاید. او در ادامهٔ سیر و سلوک عرفانی‌اش به جنگل‌های شمال می‌رود تا اینکه خبر رحلت امام خمینی را می‌شنود . . .

 

من او نوشته رضا امیرخانی

منِ او در سال ۱۳۷۸ منتشر شد؛ داستان مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح است و عشق پاک او با دختر خدمتکار خانواده اش به نام مهتاب که به دلیل اعتقاد علی به عشقی پاک تا زمانی که از عشق راستین خود مطمئن نشده از ازدواج امتناع می‌کند و در خلال داستان از راهنمایی‌های درویشی مصطفی نام، از سلسله‌ای نامعلوم کمک می گیرد که ...

 

قیدار نوشته رضا امیرخانی

قیدار در سال 91 چاپ و منتشر شد؛ داستان قیدار درباره یک گاراژدار در تهران دهه 50 شمسی است که نام او و کامیون‌هایش در تمام جاده‌های ایران و میان رانندگان شناخته شده است. از سوی دیگر مرام و مسلک رفتاری قیدار نیز در میان تمام افرادی که با او در ارتباط هستند به نوعی زبانزد است، اما در طول داستان با مجموعه وقایعی که برای وی رخ می‌دهد، قیدار به سمت نوعی تکامل و بازتعریف از خود دست پیدا می‌کند.

==================================== 

1043
پایگاه ادبی حبیب: داستانی دیروزی با شخصیت‌های امروزی
http://habibghanipoor.com/%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1/
مصاحبه جناب قربانی به همراه دوستان-اسفند 93

«قیدار» به دنبال ساخت یک شبکه شیعی است/ تصویری از جامعه آرمانی
این مصاحبه عینا در سایت ارمیا کار شده است.

==================================== 

1042
منتظر طلوع: به نام...
http://montazer-tolue.blogfa.com/post-383.aspx
سعید تاج محمدی-اسفند93

کتاب های خیلی خوبی این مدت خوندم. از رمان بسیار خوب قیدار نوشته ی رضا امیرخانی تا یک عاشقانه ی آرام نادر ابراهیمی و الان هم صد سال تنهایی مارکز و بزودی جنگ و صلح تولستوی! کلا رمان رو قراره مدتی بیشتر بخونم.
====================================
 

1041
گنجشکانه: 
قیدار..
http://osfura.blog.ir/1393/07/10/%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1

عصفوره-مهر93
آن موقع تازه قیدار رضا امیرخانی را تمام کرده بودم.به بچه های سرویس گفتم از این به بعد پیش خودمان قیدار صدایش کنیم.تقریبا از آن پس به این نام شناخته شد و بچه های دیگر مدرسه هم به ما می گفتند:قیدار نیومده؟! بر عکس ابهت ظاهری اش خیلی مهربان و خوش قلب است.آن روز خیلی اتفاقی عکس روی نمایشگر بزرگ گوشی اش را دیدم.عکس دوتا چشم دخترانه بود.از آن به بعد هر وقت گوشی اش را بر می دارد یاد "چشمهایش" بزرگ علوی می افتم.


در همين رابطه :
 .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(52) +بررسی و تحلیل عناصر داستانی1040+قیدار سالی یک گوسفند به عالم بدهکار است1039+کیمیایی امیرخانی...1037+جوگیری قیدار1036+فضای تاریخی کتاب مانند من اوست1035+کشدار و حوصله‌سربر1032+صف لاغر1027+یک لیست کتاب‌خوانی1026+مادرم گفت رفیق‌بازی نکن1025 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(51) +پستی و بلندی ندارد1014+هر گوش شکسته‌ای تختی نیست1012+اگر با جاده سر ذوق می‌آیید1011+خاله‌ی من قیدارتر بود1006+رضاامیرخانی در دانش‌کده‌ی برق شریف1004+برخی رمان‌های امیرخانی به فهم به‌تر آبات قرآن کمک می‌کنند1003
  .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(50) هزارمین نظر, کتاب ها ش را از دست ندهید1000+کتاب‌گرافی قیدار995+رمانی که عضو هیات علمی شریف پیش‌نهاد داد985 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(49) +رضاامیرخانی زمانی برای خودش بتی بود اما...979+سرسلسله‌ی خبرنگاران973+این کتاب من را هم‌راه خودش کرد971+رضاامیرخانی دکتر نیست970+رسیدیم به سوره قصص965 
  .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(48) قیدار در اهواز957+بستر نرم و مخمل‌گون کلمات قیدار953+نشریه‌ی مداد952+چ10قیدار و چ39من او پرفروش‌ترین کتب افق در نمایش‌گاه950+شاه‌کلید قیدار947+قیدار و عادت می‌کنیم945+خواهر شهید و کتاب...941 
 .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(47) منتقد سینما و قیدار940+یک حمام چند جامه‌دار می‌خواهد؟939+چهره‌های هنری سال934+سه کتاب برای عید931+به دنبال یک جو معرفت928+این نویسنده خلاف شرع می‌گوید!917+نویسنده برای فرزند اسماعیل نبی بودن قیدار ماخذ نیاورده است903+
 .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(46) دوست داشتم کتب امیرخانی را طراحی کنم920+این نویسنده خلاف شرع می‌گوید!917+نویسنده برای فرزند اسماعیل نبی بودن قیدار ماخذ نیاورده است903+
  .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(45) به دو دلیل قیدار را دوست دارم898+مسابقه‌ی معماری و نظر رضاامیرخانی مبنی بر مقدم بودن رمان بر معماری894+قیدار با به‌لیمو می‌چسبد در کافه کتاب آفتاب!893+استمرار سنت احمدی‌نژاد در دوره‌ی روحانی892+نامزدهای نخستین دوره بدون فردی890+شریعت‌گریزی از نظر داور جلال887+قیدار اسم‌ش آمد، برنده نشد، هیچ‌کتابی هم تقدیر نشد، دقیقا مثل بیوتن در دوره‌های قبل!‍886+کتابی در نقد چند داستان مثل قیدار884+تمدید زمان مسابقه طراحی معماری لنگر پاسید882+اسامی کتاب‌های راه‌یافته به دور دوم جلال881
..آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(44) +گاهی باید زنده‌گی‌مان را بیمه جون کنیم877+هجو قیدار در روزنامه‌ی بهار876+قیدار هیاتی نیست875+نمایش‌گاه کتاب تبریز و توضیح سایت ارمیا870+شب‌های داستان868+روایت کامل از جوان‌مردی یک زن862+قیدار من رو از خودم بیرون کشید861 
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(43) شجاعی امیرخانی مستور853+لنگر قیدار، موضوع یک مسابقه‌ی معماری852+اسم‌ش روی کتاب دلیل خریدن آن هست؟!847+دو رضاامیرخانی در یک قاب!844+رجانیوز برای زدن رضاامیرخانی احمدی‌نژادش را هم می‌زند! "قیدار ادامه (آن ممه را لولو برد) است!!!"841 
 .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(42) همین امروز تصمیم می‌گیرم جوان‌مرد باشم838+یارب نظر تو برنگردد834+نگاهی به لوطی نامه قیدار از جناب مهدی کفاش ابتدای متن: پس این اثر را با خود این اثر باید نقد کرد. انتهای متن: خود نویسنده، خیلی هم از گم‌نامی سر در نمی‌آورد و همیشه سوی شهرت را گرفته است. آنجا که هوس‌ش کرده در کتابهایش از اینکه شاگرد باهوش دبیرستان استعدادهای درخشان بود؛ بگوید.  یا اینکه به هم‌سفری با بزرگانی دعوت بوده است که دیگران ماهها چشم انتظار دیدنشان هستند  آموزش خلبانی دیده و گواهینامه خلبانی پی پی ال دارد...832+رمان‌های امیرخانی در هم است831+شبا تا صب چرا بیداره تهران؟828+نگاهی به قیدار از جناب مظلومی‌نژاد826+ورود قیدارخان به عرصه‌ی وبلاگ‌نویسی825+ادای دین به قهرمان، مطلبی از جناب داوودی824 
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(41) آبگوشت قیداری820+شخصیت‌پردازی یا قهرمان‌پردازی819+شعری برای قیدار از جناب مهدی کازرانی816+قیدار پایان رضا امیرخانی به قلم جناب احمد مخبری815+قلم زرین و حواشی‌ش814+جناب هدایت بهبودی و پیش‌نهاد قیدار807+یه بار بخونی باور کن، دو بار بخون عاشق شو، سه بار بخون بفهم...805+پیش‌نهاد جناب احمد شاکری804+مهدیار و قیدار801
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(40) آقای نام‌زد محترم! برده‌اندت بالا و دارند بادت می‌کنند که پوست‌ت را بکنند792+قیدار و جمجمه نام‌زد قلم زرین787+یکی از همین جماعت به رضاامیرخانی گفته است قیدار ننویسد783+راه افتادن سایت کتابستان781
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(39) من او دلم را لرزاند، قیدار شانه‌هایم را779+قیدار به درد پسرها می‌خورد776+خواننده خواننده‌ی چه کتابی است؟774+گزارشی از حضور در نمایش‌گاه771+پرفروش‌های نمایش‌گاه بیست و ششم769+دیدن شلوغی نمایش‌گاه چشم بصیرت می‌خواهد767+راه‌رو افق مسدود شد766+رضاامیرخانی خوب می‌فروشد765
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(38) قیدار را به خاطر قیدار بخوانیم نه نویسنده متوسط‌ش760+یک مصاحبه راجع به قیدار بدون نام مصاحبه‌گر و مصاحبه‌شونده755+نویسنده به جای قیدار باید زنده‌گی شهید احمدی روشن را بنویسد753+یک نقدشناسی خوب از روند نقد قیدار در روزنامه‌ی فرهیختگان از جناب امیرحسین مجیری752+کاش داستان حسین ع را می‌نوشت751+باید یک نیروگاه بادی در باغ قلهک می‌ساخت!749+قیدار و نام‌زدهای انتخابات747+29 فروردین، نقد قیدار در اصفهان744+مرد توی رمان جا نمی‌شود742
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(37) +دل‌م تعمیر می‌خواهد739+قیدار فقط یک رمان نیست738+جناب محمدرضا سرشار در رجا و نسیم و خبرگزاری دانشجویان و...: کال شتابزده تعقید تکلف ترویج اباحیگری تطهیر روسپیان شیفتگی به لاتها اشکالات زبانی ضعف منطق و.... تازه بخشی از اشکالات این اثر است736+پیش‌نهاد جناب محمد ناصری733+نماز خوب چه سرعتی دارد؟732+اگر شجاعی، قیصری یا امیرخانی اشکانه‌ی حسن‌بیگی را تمام می‌کردند...726+پیش‌نهاد جناب اکبرنبوی برای نوروز725+وزیر ورزش هم قیدار می‌خواند723+شهلا در تاریکی خودش را می‌دید721 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(36) پیش‌نهاد هفت نویسنده برای خواندن قیدار716+خواندن رمان قیدار به تعطیلات نوروز غنا می‌بخشد، جناب شهرام کرمی کارگردان تیاتر713+قیدار در میان 16 اثر پرفروش سال712+قلمی تصنعی و بی‌صداقت710+ده کتاب پیش‌نهاد بدهم و قیدار درش نباشد؟!709+قیدار از کارهای دیگر امیرخانی ضعیف‌تر است706+چرا کم کتاب می‌خوانیم؟705+قیدار به‌ترین اثر سال704+از قیدار تنفر دارم701
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(35) قیدار و سه کاهن در میان فهرست نهایی قلم زرین699+رسم مردی یعنی رسم قیدار698+تجدد رمان ایرانی و آینده انقلاب696+ماک قیدار و لیلاند داش‌صفدر693+بعد از عملیات نقد قیدار هیچ‌کس خداقوت نگفت690+روش اغراق‌گونه یک نکته‌ی مثبت است685+قیدار کتاب مداراست681
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(34) من قیدار ها و یوسف ها و سهراب های خودمان را بیشتر دوست دارم677+امیر جعفری (بازی‌گر) و خواندن قیدار676+این کتاب را نخرید673+آیا سید و شیخ ادامه‌ی 88 است؟!670+خوش‌حال‌م که ساده‌نویسی را پیشه خود کردی664 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(33) پیج قیدار در گوگل‌پلاس659+می‌شه به نویسنده اجازه داد خودش باشه658+خاصیت لولایی جدانویسی656+منظورتان امیرخانی است؟ حالا!...654+وقتی امیرخانی روبان قیچی می‌کند650+شال عزا را ریختم تو پی649+افتتاح کتابستان اراک648+فقط کتاب‌های امیرخانی را نخوانید647+قیدار برای فرزندی که هنوز متولد نشده است646+امیرخانی آمده بود دانش‌گاه‌مان!643 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(32) +عزلت‌نشین فتنه، مومن به اقتصاد سرمایه‌داری، آرمان‌های ره‌بری با نئوحجتیه‌ها زنده شد638+ قیدار1400 امکان دارد؟634+اندر مذمت خبرفروشی633+اشتیاق هیجان لذت مدارا سردرگمی632+نوجوان‌مردی!631+خواندن قیدار از چه کارهایی به‌تر است؟625+خوش‌بخت‌تر مردی است که هم‌سرش خیال کند او قیدار است623+هیچ چیزی مثل کتاب خواندن حال‌م را خوب نمی‌کند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(31) +ادبیات داستانی فریبکار و قیدار612+قیدار و انتظار روزهای بارانی611+جناب میرشکاک و از شعر به قصه رسیدن610+وسط هیات فهمیدم قیدار خیلی باصفا بوده است608+قیدار و روضیه و هیات پشت لپ‌تاپ606+پیشتازی قیدار در کتاب‌فروشی‌های اصفهان605+السلام علی جون بن حوی604(١٤:٣٥ ١٨/٩/١٣٩
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(30) +قیدار واقعی در جاده رویت شد598+وزارت ارشاد به جای گشت ارشاد باید قیدار را جمع‌آوری و امحا کند597+افول و اوج دوره ی پهلوانی، جناب مهدی افشار نیک، اعتماد593+گزارش یک وبلاگ از جلسه‌ی شهر کتاب591+به جای بیمه جون به نام مردترین مردان بیمه می‌کردم585+قیدار هیاتی نیست در یک نشریه ی دانش‌جویی582
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(29) گزارش نقد قیدار در قم578+از قیدار آموختم تا غلط‌های کوچکِ کتاب را ننویسم574+پرفروش‌های شهر کتاب مرکزی573 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(28) جناب ابراهیم زاهدی مطلق و ضعف دیالوگ‌های قیدار560+شخصیت نیست، تیپ است، پایان‌بندی نیست، سرهم‌بندی است559+وقتی کتابش مجوز می‌گیرد باید برود تحصن! پیش‌نهاد روزنامه‌ی اعتماد554+جدی می‌نویسد اما جدی نیست552+دنبال شخصیت قیدار بودم551+می‌روم قیدار را بخرم تا امانتیِ کتاب‌خانه‌مان نباشد548+یک مصاحبه با روزنامه ی ملت و حاشیه‌هاش456و547+جهان نیوز و بازی‌های لات‌مآبانه روحوضی545+اوقات خوبی را با قیدار گذراندم542+رقابت کتب مهرجویی، امیرخانی، کیوان ارزاقی، پورولی کلشتری، مرتضی فخری در کتاب فصل541 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(27) +آثار امیرخانی مازوخیستی است در شبکه پایداری540+با قیدار بزرگ شدم539+حرفی برای گفتن نداشت537+انتقاد اسدالله بادامچیان از عبارت شاهکار برای آثار رضاامیرخانی535+شوور عتیقه!531+خرید تلفنی از سام530+کوشش برای شناخت نام پیام‌بری که در قرآن نیامده است529+متن جناب نعمت‌الله سعیدی در مجله‌ی داستان راجع به نسل جوانمردان527+خواندن قیدار را به هیچ‌کس پیش‌نهاد نمی‌دهم526+ماجراهای دختری که باید فهمش بیجک بگیرد525+کاش قیدار فصل آخر نداشت524+رابطه‌ام با امیرخانی خوب نیست522
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(26)  +وقتی تمام می‌شه یکی دو ساعت غرق فکر می شی513+دوست داشتم اگه کتاب بودم قیدار بودم!509+باز هم پیغام‌بری دیگر508+نمی‌توانی ببینی داستانی اوج گرفته؟504+برای نسل ما... قیدار حرف دیگری‌ست502+اولین نوشته‌ی من در فضای مجازی قیدار باشد به‌تر...501
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(25) +قیدار توی پاساژ نبود، نیامد... من مذهبی نیستم اما انسانم499+سرزمین نوچ پرفروش‌ترین کتاب فروش‌گاه افق496+قلیلی از امت های پسین مقربانند،قیدارها رو به نقصانند494+قیدار را پسندیدم... بیشتر از حتی هر رمان دیگری که خوانده‌ام492+مرام همه‌ی قشنگی قیدار و من اوست488+جهان نیوز و هدیه‌ی خواندن دو کتاب487+از من مخواه زیر شانه‌های دخترانه‌ام قیداری کنم485+روزنامه قدس و اثری که به خاطر تبلیغ مجبور به خواندن‌ش شدم!484
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(24)  +قلم‌ت بیمه‌ی جون478+بسته پیش‌نهادی خبرآنلاین برای عید فطر475+حساب مسجد و حسینیه را خیلی سوا کردید477+سرمقاله‌ی روزنامه‌ی ملت ما: قیدار که هست، چرا لاله؟464
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(23) +قیدار در شب‌های قدر از دست ندهید460+قیدارخان! این رسم مردانه‌گی نیست455+روزنامه جوان، در مورد رضاامیرخانی حرف‌های زیادی زده شده و خواهد شد453+
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(22)  +امیرخانی زنانه می‌نویسد438+معمار باید نفس‌ش حق باشد436+این متن قرار بود داستان باشد یا منبر قیدار؟+"قیددار" قیمت‌ش گران است431+قیدارپرفروش‌ترین کتاب تیرماه اصفهان+قیدار چنگی به دل‌مان نزد423
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(21) +این داستان به درد ام‌روزهای‌مان می خورد416+آخرین رد قیدار در حصر خرمشهر415+قیدار را نخوانید412+قیدارهای بی‌پول+نقدی از جناب امیرمافی در آینده روشن: قیدار دینی‌تر است از من او+روزنامه‌ی وطن امروز و توضیح مجدد سایت ارمیا راجع به نقلِ قولی خلاف از رضاامیرخانی+نچسبید، بازیگران فیلم قبلی امیرخانی در فیلم جدیدش بازی کرده بودند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(20) + این ما بودیم که در کوچه پس کوچه های جاده ساوه، حتی عبور و مرور کامیون حضرت قیدار هم مانع گل کوچک مان نمی شد.+رمان از نظر ساختار هنری بشدت دچار آشفتگیه+قلمِ سرِ پای امیرخانی در من وجدی ایجاد کرد+دلم قیدار می‌خواهد، دلم حاج فتاح می‌خواهد...+بچه‌ی گاراژِ قیدار باشی مرد بار می‌آیی، مرد+قیدار، جهاد فرهنگی بزرگ+تریبون مستضعفین و لوطی‌منشی در قیدار
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(19) +تا نیمه کتاب، قیدار بدونِ صفدر، بعدِ کتاب، صفدری بدونِ قیدار+قیدار از زبان پاسبانی در یزد+در سراسر رمان ردپایی از شریعت نمی‌بینیم الا آنجا که شاهرخ قرتی می‌خواهد خمس دهد و آن را هم سید باطن‌دار از او نمی‌پذیرد+به یاد جوانمردی قیدار را باید خواند
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(18) +چرا کاراکتر اصلی یک رمان باید راننده پایه یک باشد؟!+قیدار همان اثر قدرتمندی است که انتظار داشتیم+خرید کتاب قیدار با پیک موتوری+بعد از سایت قیدار، وبلاگ قیدار هم در بلاگفا راه‌اندازی شد+استقبال از کتاب‌های آیه‌الله جوادی آملی، سیدمهدی شجاعی و...+قیدارها نمی‌میرند، قیدار اخلاقی‌ترین متنی است که در این چندسال خوانده‌ام
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(17) +سید گلپای شما کیست؟+متن سرکار خانم سحر دانشور در مجله ی شماره ی سه ی داستان+نویسنده‌ی قیدار جاخالی داده است+ما باید قیدار باشیم، افسوس که نیستیم...+امیرخانی گوگوش می‌شنیده و قیدار می‌نوشته!+به پاس جوانمردی از یادرفته، متنی از سرکار خانم ولدبیگی در سایت برهان+شاید قیدار طبیبه اصلیتش!+قیدار و کفتربازان مرید امام صادق(ع)+قیدار پرمقدار، متصل است به منبعی معنوی+این رمان می‌توانست شاخص‌ترین باشد
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(16) +قیدار، اخلاق گم‌شده سیاست در روزگار ما+دفترمان را لنگر کنیم!+فردانیوز و آرمان‌شهر امیرخانی+نماز قیدار چرا پیدا نیست؟+فروش تلفنی قیدار و سقای آب و ادب توسط سامانه سام+چه اشکالی دارد صداوسیما یک برنامه یک ساعته برای قیدار بگذارد؟
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(15)  +ما قهرمان کم داریم+تبلیغ منفی برای قیدار+دلم برای سید گلپا تنگ شده است از جناب سید مهدی موسوی+حجت‌الاسلام ساجدی در هشتادوهشتمین‌ خیمه: قیدار یک منبر باصفاست!+چرا عکس‌ش رو می‌زنید روی جلد تجربه؟+قیدار در مناظره‌ی موافقان و مخالفانِ نوعارفان!+نکند قیدار شعبان بشود؟!
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(14) +قیدار چاپ هفتمی شد+معجزه ادبیات در روزنامه‌ی فرهیختگان+پرفروش‌های شهرکتاب مرکزی+جون و جان و لاتی و لاتین+امیرخانی در گرداب زندگی فرو رفت!+چرا باید از یک رمان تمجید کرد؟ رمان باید خوانده شود+توضیح رضاامیرخانی راجع به گزارش نقد قیدار در حوزه هنری و قیدار رمان نیست و من حرفه‌ای نیستم و...+
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(13)  +دوره‌ی عقلانیت دینی است نه قیدار+ امیرخانی به جای پرداختن به مفاهیم بی‌اثر قصه بسیجی‌ها را بنویسد+قیدار خرافاتی است+متنی مهم از جناب محمد مهدوی اشرف: آیا قیدار رمانِ آموزشی است؟!+پرفروش‌ترین در سامانه سام+تبریک جناب سیدمهدی شجاعی
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(12) +وقتی داستان تمام شد، بی‌اختیار کتاب را بوسیدم+این مدینه فاضله پر از گوسفند بود!+قیدار مرا به یاد شعرهای زرویی می‌اندازد+در این زمانه عوضی پنجره‌ای بگشایید به کوچه‌ی جوان‌مردان!+گزارش جلسه نقد شیراز از جناب بردستانی+امیرخانی درست دفاع نمی‌کند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(11)  +گزارشی از جلسه نقد استاد حسین فتاحی+ یک گل خوردی! شدیم 5-2 +تفسیر هم‌زمان یک آیه در کمی دیرتر و قیدار!+قیدار‌نویس، تو بعد از من او افتاده‌ای در سراشیبی سقوط!+نقدی بر مصاحبه تجربه، اشرافیت معنوی؟!+اردبیل و کتاب‌فروشی+قیدار بعد از کتاب آیه‌الله جوادی آملی در سام+جیم خراسان و گود زورخانه!
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(10) +خبرگزاری فارس و محمدرضا سرشار، ناشران مقابل رسم‌الخط خاص بعضی نویسندگان بایستند!+قیدار فیلم هندی، خنده‌دار، برای دختران دانش‌آموز، مسخره، کودکانه، ایده پفکی...+قیدار به چاپ پنجم رسید، فروش تلفنی در سام+کار دلی را که متر نمی‌کنند+مصاحبه تجربه را حتما بخوانید اما هول نشوید و شش هزار تومان ندهید!+تکرار من او بود
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(9)  +قیدار به همه فحش می‌دهد!+ناقیداری این زمانه+قلم امیرخانی مرا به وجد آورد+اگر كسي غير اميرخاني «قيدار» را مي نوشت قدردانش مي شدم
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(8) +قیدار، پرفروش‌ترین کتابِ سام (خرید تلفنی)+خبرگزاری فارس و زبان قیدار همان زبانِ همه‌ی مادربزرگ‌هاست و آزادی رقصِ مه‌پاره+جناب صادق دهنادی: امیرخانی بالاخره حزب تشکیل داد+شخصیت‌پردازی ضعیف از پشت یک سوم+
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(7) +چرا قیدار مثل تختی تو گوش شاپور نزد؟! (روایتی نادرست برای نمایش نادرستیِ قیدار)+قشر زیادی از مخاطبان نمی‌توانند با شخصیت‌پردازی رضا امیرخانی ارتباط برقرار کنند(پایگاه خبری فسا)
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(6) اثر امیرخانی پدیده نمایش‌گاه امسال بود+ خرید تلفنی از سام
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(5) +گاراژ قیدار باز است حتا برای شما
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(4)+قیدار مرا به من او برگرداند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(3) 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(2)
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(1) +مردم ایران برای خرید کتاب عاقبت صف کشیدند

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٧٥٢٢
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.